שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

תיקון מוצרי חשמל- מתי להזמין טכנאי?

קרה והתקלקל לכם מכשיר חשמלי אהוב? השאלה שתמיד נשאלת במקרה זה היא – מה כדאי לעשות? להחליף, לתקן בעצמנו, או לקרוא לטכנאי? זוהי לא שאלה פשוטה והיא תלויה בהמון פרמטרים: איכות המכשיר המקולקל, הקשר הסנטימנטלי אליו וכן המחיר המקורי בו הוא נקנה. ברור לכולם כי מכשיר יקר מאוד דורש תיקון, וכי מכשיר זול ראוי שנחליף אותו. גם השאלה “האם לקרוא לטכנאי” או “לתקן בעצמנו” גם היא שאלה לא פשוטה. שאלו את עצמכם: האם יש לכם ידע בסיסי בתיקון מוצרי חשמל? האם המכשיר מוציא קולות מוזרים או מקצר ואתם חוששים לגעת בו? האם יש לכם אחריות על המוצר וכדאי לנצל אותה? 

בסופו של דבר, כל מקרה הוא לגופו. אבל בכל זאת רצינו לתת מתווה כללי של כמה סוגים של מוצרי חשמל להסביר לכם מה עדיף לעשות במידה והם מתקלקלים. יש לזכור כי ברוב המקרים אנחנו לא ממליצים לתקן לבד את מכשיר החשמל! וגם שעושים זאת, אז בזהירות רבה. 

תיקון מוצרי חשמל- מכונת כביסה

ספציפית במקרה של מכונת הכביסה, יש המון דברים שאתם צריכים לבדוק בעצמכם קודם כל. אם המכונה לא נדלקת, בדקו שהיא מחוברת לחשמל. אם הכבסים יוצאים מלוכלכים או מעופשים, בדקו כי הפילטר של המכונה נקי. אם המכונה עדיין לא עובדת, קראו לטכנאי! מכונת כביסה היא מהמוצרים המסובכים ביותר בכל הקשור לנושא תיקון מוצרי חשמל

במידה ועלות הטיפול היא יותר מאלף ש”ח (כלומר שהתקלה מאוד סבוכה) אנו ממליצים לקנות מכונה חדשה- אלא אם כן, כמובן, מדובר במכונה מאוד יוקרתית תוצרת חו”ל. במקרים כאלו אנו ממליצים לכם “להתחסן” מראש ולבדוק לגבי אפשרויות ביטוח על המכונה. ברוב המשווקים המורשים של מכונות הכביסה האלו יש אופציות כאלו. 

תיקון מוצרי חשמל- מקרר

במידה והמקרר לא מקרר, אנו ממליצים דבר ראשון לחצוב ולהמיס את  הקרח שהצטבר במקפיא. רוב התקלות במקרר קורות בגלל הצטברות של קרח. אם המקרר עדיין לא עובד לאחר מכן, אנו ממליצים לקרוא לטכנאי. שוק טכנאיי המקררים מוצף, ואנו ממליצים לבחור במישהו בעל המלצות. רוב הסיכויים כי הוא יגיד לכם שהתקלה נמצאת בגוף החימום או התרמוסטט. במקרים האלו כדאי לתקן את המקרר, כי עלות תיקון והחלפה של אלו נמוכות יחסית. במידה והתיקון עולה או מתקרב לשווי המקרר, אנו ממליצים להחליף את המקרר למקרר חדש באיכות טובה שיישאר לכם לעוד הרבה שנים. 

תיקון מוצרי חשמל קטנים

התקלקל הקומקום? הלך המצנם? אנחנו לא היינו קוראים לטכנאי, כמובן, גם במידה ומדובר בטוסטר כבד במיוחד. כשמכשירי חשמל קטנים מתקלקלים אנו ממליצים להחליף, להחליף, להחליף! רוב מכשירי החשמל הקטנים של ימינו מיוצרים בסין באיכות ירודה (זה לא מה שהיה פעם, כמו שסבתא אומרת…), ולכן אינם שווים את ההשקעה הכספית ואת הזמן שלכם. הסייג היחיד במקרה זה הוא במידה ויש לכם אחריות על המכשיר. 

תפריט נגישות