שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

שיקולים בבחירת ציוד לעבודה בגובה (ציוד מגן אישי)

לפני שאתם רוכשים ציוד לעבודה בגובה, עליכם לקחת בחשבון מספר דברים בהם, תנאי העבודה, מרחק נדרש לטיפוס, זמן השימוש בציוד, תדירות העבודה בגובה, גובה נפילה ותוצאות נפילה אפשרית, תנאי חילוץ והצלה והתקנה והסרת הציוד. ננסה לפרט על כל אחד מהדברים שהוזכרו לעיל.

 

תנאי עבודה

לא פשוט לבחור את הציוד המתאים לעבודה בגובה. יש לבחור את סוג הציוד המתאים על פי הפרמטרים הללו, שיפועים או בסיס שאינו יציב, מכשולים או בליטות שקיימות בבסיס או בקירות ובתקרה, סוג המשטח – האם שביר או חלק.

 

מרחק נדרש לטיפוס

הרי זה ידוע, ככל שהמרחק יהיה גדול יותר, כך יש יותר סיכון בעבודה. כאן נציין שיש חשיבות בבחירת הסולם המתאים. אם מדובר על מרחק טיפוס שהינו לא גדול במיוחד, אז ניתן לשקול להשתמש בסולמות טלסקופיים ניידים. אם מרחק הטיפוס הוא גדול יחסית ויש גם מטען שיש להעלות לגובה, אז כדאי לשקול להשתמש בבמת הרמה או סל הרמה.

 

משך שימוש ותדירות העבודה

אם מדובר על עבודה המבוצעת בתדירות גבוהה וכמו כן אם מדובר על עבודה של מספר שעות ביום, אז רצוי לרכוש ציוד איכותי. ככה תדעו שהוא יהיה טוב, בטוח ושימושי לאורך זמן.

 

גובה נפילה

כאשר בוחרים את הציוד, יש להתחשב בגובה הנפילה. חשוב מאוד לחשב מרווח שיהיה מספיק לפריסת הציוד. כך תוכלו למנוע מצב בו העובד לא יפגע ברצפה או במכשול אחר והוא יוכל לעצור מספיק זמן לפני הפגיעה באותם מכשולים.

 

חילוץ והצלה

יש להשתמש בציוד לבלימת נפילה. כמו כן, יש לוודא שכאשר משתמשים בו, יהיה ניתן לחלץ את העובד בקלות, במקרה והוא נפצע.

 

התקנה והסרת הציוד

חשוב מאוד לדעת באיזה ציוד בוחרים. לדוגמה, יכולה להיות עבודה שניתן לעשות באמצעות סולם טלסקופי נייד ואילו יכולה להיות עבודה אחרת שתצריך שימוש בבמת הרמה. בכל מקרה, גם בעבודה עם סולם וגם עם במת הרמה, יש לעבוד עם כל הציוד הנדרש הכולל גם שימוש ברתמות וקסדות.

 

להחליט באיזה ציוד להשתמש

קודם כל, יש לראות לנגד העיניים את הגנת העובדים. יש לצור סביבת עבודה שתהיה בטוחה לכל העובדים הנמצאים. לפני העבודה, חשוב לוודא את תקינות הציוד. מעבר לכך, אחת לתקופה, מומלץ לעשות בדיקה יסודית ומקיפה לכל הציוד ולראות שהוא אכן תקין ובטוח לשימוש.

 

טרם תחילת העבודה

יש לוודא שהעובדים שנבחרו לביצוע העבודה בגובה, עברו קורס מתאים, כנדרש בחוק. כמו כן, יש לתת לעובדים סקירה מקיפה על כל הסיכונים האפשריים ויש לבדוק שהם אכן מבינים כיצד להשתמש בציוד.

 

 

סולם טלסקופי נייד - דיל הדילים

תפריט נגישות