שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

עובדים עם סולם טלסקופי בבית או בעבודה? טיפים שכדאי ליישם

סולמות טלסקופיים הם כלי עבודה חיוני לגישה לחללים גבוהים בבית ובמקום העבודה. מהחלפת נורה ועד ביצוע פרויקטים של בנייה, השימוש בסולמות פופולארי במסגרות שונות. עם זאת, ללא אמצעי זהירות מתאימים, עבודה עם סולמות עלולה להוות סיכונים חמורים. בכתבה הבאה, נציג  עצות חיוניות לבטיחות בעבודה עם סולם וכל זאת על מנת שיהיה אפשר להבטיח חווית שימוש בטוחה וללא תאונות.

בחרו את הסולם המתאים למשימה

בחירת הסולם המתאים למשימה ספציפית היא השלב הראשון בהבטחת הבטיחות. קחו בחשבון את הגובה אליו אתם צריכים להגיע, את סוג העבודה שאתם מבצעים ואת הסביבה בה תשתמשו בסולם. סוגי סולמות שונים, כגון סולמות מדרגות, סולמות הארכה וסולמות פלטפורמה, מיועדים למטרות ספציפיות, אז בחרו בהתאם.

בדקו את הסולם לפני השימוש

לפני שעולים על סולם כלשהו, מומלץ לערוך בדיקה יסודית כדי לוודא שהוא במצב תקין.
יש לבדוק אם יש שלבים רופפים או פגומים, צירים, מנעולים וכל סימני בלאי. אם אתם מזהים פגמים כלשהם, הימנעו משימוש בסולם עד לתיקון או החלפתו.

הציבו את הסולם על משטח יציב

הניחו את הסולם על משטח יציב וישר כדי למנוע התהפכות או נדנוד. הימנעו משימוש בסולמות על קרקע לא אחידה, משטחים רכים או משטחים חלקים מדי. במידת הצורך, השתמשו בהתקני הרמה או מייצבים כדי להבטיח את יציבות הסולם במהלך השימוש.

שמרו על שלוש נקודות מגע

שמרו תמיד על שלוש נקודות מגע עם הסולם בזמן טיפוס או ירידה. זה כולל שתי ידיים ורגל אחת או שתי רגליים ויד אחת במגע עם הסולם בכל עת. הימנעו מסחיבת חפצים כבדים שעלולים לפגוע בשיווי המשקל שלכם.

פנו אל הסולם

יש לטפס או לרדת בסולם, כאשר אתם פונים ישירות אליו. שמירה על מרכז הגוף בין מסילות הצד עוזרת לפזר את משקלכם באופן שווה ומפחיתה את הסיכון לנפילות. הימנעו מהישענות לשני הצדדים.

נשיאת כלים וחומרים

אם אתם צריכים לשאת כלים או חומרים בזמן שאתם על הסולם, השתמשו בחגורת כלים כדי לשמור את הידיים שלכם פנויות לטיפוס. הימנעו מנשיאת משאות כבדים שעלולים להשפיע על שיווי המשקל והיציבות שלכם.

אל תטפסו גבוה מהמומלץ

כל סולם מגיע עם גובה מרבי מומלץ לשימוש בטוח. חריגה מגובה זה עלולה להוביל לחוסר יציבות ולהגביר את הסיכון לתאונות. תפעלו תמיד לפי הנחיות היצרן לגבי גובה העבודה הבטוח של הסולם.

השתמשו בציוד מגן אישי

בהתאם למשימה שעל הפרק, תשקלו להשתמש בציוד מגן אישי (PPE) כגון כובע קשיח, כפפות ונעליים מונעת החלקה. כך תוכלו להוסיף שכבה נוספת של בטיחות.

שורה תחתונה

על ידי שילוב עצות הבטיחות שהוזכרו לעיל בעבודה שלכם עם הסולם, תוכלו להפחית משמעותית את הסיכון לתאונות ופציעות. בין אם אתם חובבי עשה זאת בעצמך שעובדים על פרויקטים של שיפוץ בית או אנשי מקצוע המשתמשים בסולמות בעבודה היומיומית, טיפוס בביטחון ויישום הנחיות בטיחות מתאימות הם חיוניים לחוויה מוצלחת ובטוחה.

תפריט נגישות