שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

עובדים בגובה – איך בוחרים סולם?

בחירת הסולם המתאים לעבודה יכולה לעשות את ההבדל בין פרויקט שיהיה בטוח וגם מוצלח, לבין פרויקט שיהיה לא בטיחותי ובוודאי לא מוצלח. כיום יש מגוון גדול של סולמות. הם מיוצרים מחומרים שונים ומגיעים במבחר של גדלים. חשוב מאוד לבחור את הסולם המתאים בדיוק לפרויקט.
בכתבה הבאה, נדון בכמה גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון כאשר ניגשים לבחור סולם.

שיקול ראשון – הגובה אליו רוצים להגיע

השיקול הראשון בבחירת סולם הוא הגובה אליו מעוניינים להגיע. על פי הגובה, יקבע אורך הסולם שמומלץ לרכוש. חשוב למדוד את המרחק מהקרקע לנקודה אליה רוצים להגיע וזאת על מנת שיהיה אפשר לקבוע את גובה הסולם המתאים. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את גובה האדם המשתמש בסולם, וכן את כל הציוד הנוסף שהוא נושא.

שיקול שני – סוג הסולם

יש כל מיני סוגים של סולמות. יש סולמות מדרגות, סולמות הארכה, סולמות פלטפורמה ועוד. כל אחד מהם מיועד למטרה מסוימת. יש גם להתייחס לאופן הפתיחה של הסולמות. יש סולמות שנפתחים למצב אחד בלבד והוא השענה על הקיר. הם מכונים גם בשם “סולמות יחידים”. מנגד, יש סולמות שנפתחים לשני מצבים שאחד מהם הוא השענה על הקיר והשני הוא מצב A. הם מכונים גם בשם “סולמות כפולים”. לדוגמה, אם אתם מעוניינים לעלות לגג, נמליץ לכם על רכישת סולם יחיד. כל שתצטרכו הוא להשעין אותו על הקיר החיצוני ולטפס לגג. במידה ואתם מעוניינים לצבוע את הקירות והתקרות של הבית, נמליץ לכם על רכישת סולם כפול. היתרון הגדול שיש בסולם כפול הוא שניתן להציב אותו על כל משטח וזאת בתנאי שמדובר על משטח יציב וישר. זאת לעומת סולם יחיד שאפשר להשעין אותו אך ורק על קיר.

שיקול שלישי – כושר הנשיאה של הסולם

בדרך כלל, סולמות מגיעים עם כושר נשיאה של עד 150 קילוגרמים. חשוב מאוד להתייחס לנתון הזה. יש לבחור בסולם שיכול לתמוך במשקל המשתמש ובכל ציוד שהוא עשוי לשאת איתו. אין לבצע חריגה מכושר הנשיאה. אם אתם לא בטוחים מהו כושר הנשיאה, בדקו זאת עם היצרן של הסולם.

שיקול רביעי – החומר ממנו מיוצר הסולם

סולמות עשויים מאלומיניום, עץ או פיברגלס. סולמות עץ הם חזקים ויציבים אבל ניתן להשתמש בהם רק כסולמות יחידים. כמו כן, מדובר על סולמות כבדים יחסית בהשוואה לסולמות המיוצרים מאלומיניום או פיברגלס. בניגוד לאלומיניום למשל, עץ הוא לא חומר שמוליך חשמל ועל כן ניתן להשתמש בסולם עץ בצורה בטיחותית וללא סכנת התחשמלות במיוחד כאשר מבצעים עבודות חשמל. סולמות אלומיניום הם קלים, קומפקטיים, טלסקופיים והתחזוקה שלהם מינימאלית. בגלל שסולמות אלומיניום מוליכים, הם לא יהיו אידיאליים עבור עבודות חשמל. סולמות פיברגלס הם חזקים, קלים ולא מוליכים ועל כן ניתן להשתמש בהם לכל מיני פרויקטים כולל עבודות חשמל.

שיקול חמישי – בטיחות

מומלץ לחפש דגמים של סולמות שיש להם רגליים מונעות החלקה. וכמו כן גם מנגנון נעילה.
מנגנון כזה מבטיח ייצוב וקיבוע של הסולם בזמן השימוש בו.

שיקול שישי – אחסון הסולם

סולמות עשויים לתפוס מקום רב ולכן חשוב לבחור בסולם קומפקטי שניתן לקפל בקלות ולאחסן אותו כאשר אינו בשימוש.

כמה מילים לסיכום…

נמליץ לכם להתחשב בכל השיקולים שהוזכרו לעיל וכך לבחור את הסולם המתאים ביותר עבור הפרויקט שלכם. שיהיה בהצלחה!

סולמות טלסקופיים לבית

תפריט נגישות