שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

עבודה בגובה עם סולמות ועל בטיחות

אנו שומעים חדשות לבקרים על תאונות רבות בענפי הבניה השונים כאשר הרוב המוחלט של התאונות הן כתוצאה מעבודה בגובה. אותן תאונות יכולות להיות עקב נפילה של ציוד מגובה רב או עקב נפילה של העובד מהגובה כאשר לא משנה מהו אופי התאונה היא בעלת פוטנציאל גבוה לנזק ואף לאובדן בנפש.

על מנת למנוע נזקים ברכוש ובנפש הוחלט בשנת 2007 במשרד התמ״ת על ביצוע הכשרות לעבודה בגובה על מנת להקנות את הידע הנדרש לכלל העובדים בגובה אודות דרכים למניעת נפילה, ציוד בטיחות עימו יש לעבוד ועוד.

עבודה בגובה מה זה אומר?

ההגדרה שאותה הגדיר המחוקק לעבודה בגובה היא כל עבודה שמתבצעת על סולם, במת הרמה או כל אמצעי אחר בגובה של מעל לשני מטר. הקורס אותו חייבים לעבור העובדים כולל גם הדרכה פרונטלית של תכנים הקשורים בעבודה בגובה, אך חשוב מכך גם תרגול מעשי בו העובדים מתנסים לראשונה בעבודה בגובה, עבודה על ציוד הבטיחות הנדרש בחוק ושימוש נכון בו וכדומה כאשר אורכו של הקורס הוא בין יומיים לשלושה.

בנוסף לאותו קורס ראשוני שעל כל עובד לעבור לפני שהוא מתחיל לבצע עבודה כלשהי בגובה ישנה חובה מצד המעסיק להעביר רענון דו שנתי לכלל העובדים המבצעים עבודות אלו ואף לתעד את הרישום של הרענון.

אחריות המעסיק בנושאי עבודה בגובה

אז כבר הזכרנו קודם לכן שעל המעסיק לדאוג שאותו עובד שמבצע את העבודות השונות בגובה יעבור הכשרה ראשונית של קורס עבודה בגובה וכמו כן יעבור מטעם המעסיק קורס רענון דו שנתי אך מעבר לכך למעסיק יש עוד כמה חובות בנושא הבטיחות של עבודה בגובה. קודם כל עליו לוודא כי העובד שמבצע את העבודות בגובה כשיר לכך, כלומר, עובד שפצוע או לא כשיר מכל טעם שהוא בין אם זה עייפות או כל דבר אחר שיכול להפריע לו לריכוז בזמן העבודה בגובה, לא יבצע עבודות בגובה.

מעבר לכך, על המעסיק לדאוג לשלמות ותקינותו של ציוד הבטיחות וציוד ההרמה, כלומר, יש לבחון כי ברתמות אין קרעים שעלולים לגרום לקריאתן ונפילת העובד או הציוד שאותו הרתמה מאבטחת, יש לבחון כי כלל הציוד כולל סולמות או במות הרמה תקינות ולא בוצעו בהם אלתורים בכדי לשמור על שלמותם וכדומה.

כמו כן, על המעסיק לדאוג לנוהל חירום במידה ועובד נפצע או נפל כאשר במקום חייבת להיות ערכת עזרה ראשונה בכדי לתת מענה ראשוני לפציעה, חייבת להיות במקום ערכת חילוץ במידה והעובד נופל לבור ובכל זמן בו מתקיימת העבודה בגובה חייב להיות עובד אחד על הקרקע בכדי לבקר את העבודה מלמטה ולתת מענה בעת נפילה של עובד או חפץ שלא אובטח כשורה בזמן העבודה.

לעוד מידע על ROPE  עבודות סנפלינג

תפריט נגישות