שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

עבודה בגובה והפעם כל מה שרציתם לדעת על תליית שלטים בגובה

עבודה בגובה נראית לכם סכנת נפשות? כנראה שאתם צודקים. אכן, עבודה בגובה כוללת סיכונים בטיחותיים ייחודיים והעובדים חייבים לנקוט באמצעי בטיחות והגנה באופן מודע, על מנת להימנע מפגיעה ומפציעות עקב תאונות עבודה.

אם גם אתם מתעניינים בעבודה בגובה, חושבים שעיסוק זה יכול להיות סוג של עבודה מרתקת שמאפשרת לכם גם להתפרנס וגם להשקיף על העולם ממעוף הציפור, ואם אתם ממש לא פוחדים מגבהים – הנה כמה דברים שעליכם לדעת על עבודה בטוחה בגבהים.

עבודה בגבהים נעשית לצרכים שונים, כולל לצורך עבודות בניין, ניקוי חלונות בגורדי שחקים או לתליית שלטים, כמו שלטי ניאון או שלטי תלת מימד, כאמצעי פרסום שאי אפשר להתעלם ממנו ואי אפשר שלא להבחין בו כבר ממרחקים. חישבו למשל על העמוד הגבוה שעליו תלוי השלט של IKEA.

אז מה חשוב לקחת בחשבון בעבודה בגובה?

  1. אל תזלזלו בסיכונים

כשאתם עובדים בגובה, תמיד הצטיידו בציוד בטיחותי. אתם לא צריכים לעמוד בראש בניין גבוה או לטפס לגובה העמוד שבראשו יתנוסס השלט, לפני שחשבתם ותכננתם במדויק את האופן בו תשמרו על עצמכם. למעשה, יותר תאונות מתרחשות כאשר אנשים עובדים בגובה של 2 מטרים, מאשר כשהם עובדים 20 מטרים ויותר מעל לאדמה. עבודה בגובה נמוך עלולה לגרום לתחושה שאתם בטוחים יותר ואולי לא תנקטו בכול אמצעי הזהירות. אבל אל תתנו לגובה הנמוך להטעות אתכם!

  1. תמיד צריך לשקול את כללי הבטיחות והתקנות המקובלות בארץ

המדינה קבעה כללים ותקנות הנוגעים לעבודה בגובה. כלים אלה נועדו להגן ולעזור להבטיח את הבטיחות שלכם. חשוב שתכירו את התקנות הללו, כדי שתדעו ממקור ראשון מהם הסטנדרטים הנדרשים עבור כל ציוד בטיחות שבו אתם מתכננים להשתמש בעבודתכם.

יש גם כמה נהלי בטיחות בינלאומיים שנקבעו על ידי כמה ארגונים, כמו מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית – OSHA (Occupational Safety and Health Administration), אבל התקנות במדינה שלנו הן הספציפיות יותר וחשוב שתהיו מודעים לכול כללי הבטיחות ולסטנדרטים המקומיים.

  1. להקפיד לבחור את ציוד הבטיחות המתאים

השוק מציע שפע של אביזרי ציוד בטיחותיים. לפני שאתם יוצאים לרכוש לעצמכם ציוד שכזה, חשוב שתדעו במדויק מה מאפיין את המצב שלכם ואת אופי העבודה שלכם. שאלו את עצמכם שאלות כמו:

  • מהו סוג העבודה שעלי לבצע?
  • על איזה סוג של בניין אני אמור לעבוד?
  • כמה אנשים יעבדו אתי בגובה?

אלה רק חלק מהגורמים שעליכם לקחת בחשבון. כדאי לפנות למומחה בתחום ולהתייעץ אתו לפני רכישת ציוד הבטיחות שלכם.

  1. מומלץ להשתמש רק בציוד מאושר ומוסמך

תאונות ופציעות בגין עבודה בגובה גורמות לאובדן רב. אתם לא רוצים להיות חלק מסטטיסטיקה עגומה זו, ולכן כדאי שתצטיידו בציוד שהוסמך ואושר על ידי התקנים הבינלאומיים לבטיחות ולאיכות.

חפשו ספקים שיכולים להעניק לכם תמיכה מלאה והדרכה כיצד לשמור על הציוד, לנקות ולאחסן אותו בצורה הנכונה. לאחר שרכשתם את הציוד והשתמשתם בו, הקפידו לבדוק ולתחזק אותו באופן קבוע, כדי להבטיח שהציוד יישמר ויהיה במצב עבודה מיטבי בכול עת.

  1. חשוב לוודא שאתם יודעים כיצד להשתמש בציוד שלכם

לפעמים, תאונות ופציעות מתרחשות כי העובד לא ממש ידע להשתמש בציוד הבטיחות שלו. יש בציוד חלקים שאולי אינכם יודעים כיצד להדק, או חלקים שמותקנים באופן שגוי. על מנת להימנע מטעויות הרות גורל שכאלה, חשוב ללמוד היטב את כל מה שקשור לציוד הבטיחות שלכם, לקבל הכשרה מספקת למוצר מהיצרן או ממרכז ההדרכה. ובעיקר, אל תחששו לשאול שאלות הנוגעות לדרך שבה אתם אמורים להשתמש במוצר שרכשתם כדי להבטיח שמירה על בטיחותכם בעבודה בגובה.

 

 

 

 

 

תפריט נגישות