שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

משפצים את הבית: איך מחליפים בית נורה?

יש כל מיני עבודות תיקונים ושיפוצים שניתן לעשות ממש בעצמנו בבית ולא לחכות עד שיגיע ההנדימן או השיפוציניק. אחד הדברים שאפשר לעשות בקלות הוא החלפת בית נורה. מדובר על כמה צעדים פשוטים שכל אחד יכול לעשות ממש בעצמו. אז איך מחליפים את בית הנורה הפגום? המשיכו בקריאת המאמר
ותלמדו…

 

החומרים הדרושים:
סולם טלסקופי ובית נורה. כאן נציין שחשוב מאוד שיהיה ברשותכם סולם כזה, זאת על מנת שתוכלו לבצע בבית כל מיני תיקונים ועבודות קטנות. סולם כזה יכול לשמש אתכם במקרה שאתם מחליטים לצבוע את הקירות בבית, לתקן סדקים ופגמים בקירות, לתלות גופי תאורה, להגיע למקומות גבוהים בבית ועוד.
על מנת להחליף את בית הנורה, מלבד הסולם, יש גם לרכוש בית נורה חדש מהחנות וכמו כן מומלץ גם לרכוש נורה חדשה.

סולם טלסקופי

רגע של בטיחות
כאשר אתם עולים בסולם, יש לדאוג שיש איתכם עוד אדם. כך שבמקרה והמשטח עליו נמצא הסולם איננו ישר לחלוטין, האדם הנוסף יוכל להחזיק בסולם וכך הסולם יהיה יציב יותר ובטוח לשימוש. חשוב מאוד גם לדאוג שהמתג של המנורה כבוי ואפילו מומלץ להוריד את השאלטר הראשי של החשמל.

 

תהליך החלפת בית הנורה
הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להיפטר מבית הנורה הפגום/התקול. עליכם לקחת סכין יפנית ולחתוך את חוטי החשמל, כמה שיותר קרוב למנורה עצמה. אתם תצטרכו את אותם החוטים. עליכם גם להצטייד בציוד בשם “קלאמרה”. הוא מחבר את בית הנורה לתקרה. שימו לב, כאשר אתם משתמשים ב”קלאמרה”, אתם תראו שהיא קטנה ומרובעת ויש לה שני חורים מכל צד. עליכם להכניס את חוטי החשמל, כל חוט לחור משל עצמו. לאחר שסיימתם להכניס את החוטים, תוכלו להשתמש בבית הנורה החדש. בדרך כלל, יש בית נורה אחד שמתאים ונמצא בכל הבתים. מה שכן, אם יש לכם נורה בלתי רגילה ואתם לא בטוחים שבית הנורה שקניתם יתאים לה, אז כדאי ללכת עם הנורה לחנות החשמל. בחנות, ימליצו לכם על בית הנורה המתאים. שימו לב, גם מבית הנורה, יבצבצו חוטי חשמל. אלו חוטים שאמורים להתחבר לחוטים שמבצבצים מהתקרה. חשוב מאוד – שבצד שבו הכנסתם חוט בצבע חום, מהצד השני, אתם תחברו חוט באותו הצבע. חיבור לא נכון, עשוי לגרום לקצר. לכן, שימו לב שאתם מחברים את החוטים כמו שצריך. לאחר שסיימתם את השלב הזה, עליכם להבריג נורה לבית הנורה החדש. על מנת לסיים את כל התהליך, יש לדחוף בעדינות את בית הנורה כלפי מעלה. כל זאת על מנת להסתיר את חוטי החשמל הרופפים.


זהו! אפשר להדליק את האור! הצלחתם להחליף בית מנורה בעצמכם!

תפריט נגישות