שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

מדריך מקוצר הכולל עצות בטיחות לשימוש בסולמות

סולמות הם כלי עבודה פופולאריים שעוזרים לנו להגיע לגבהים ולבצע משימות ביעילות.
עם זאת, שימוש לא נכון או רשלני בכלים אלו עלול להוביל לתאונות ופציעות.
כדי להבטיח את הבטיחות שלכם ואת בטיחות הסובבים אתכם, חשוב להקפיד על הנחיות מתאימות לשימוש בסולמות.
במדריך מקוצר זה, נציג עצות בטיחות חיוניות שיעזרו לכם להשתמש בסולמות בבטחה.

בחרו את הסוג והגודל הנכונים

בחרו את הסולם המתאים עבור המשימה שאתם רוצים לבצע. התייחסו לפרמטרים כמו הגובה שאתם צריכים להגיע אליו, קיבולת המשקל של הסולם ותכונות ספציפיות הנדרשות לעבודה.
וודאו שהסולם במצב תקין, נקי מפגמים ומתאים לשימוש המיועד. לדוגמה, אם אתם צריכים לעבוד בגובה של 3 מטר ומעלה, נמליץ לכם להשתמש בסולם כמו סולם טלסקופי 4 מטר.

בדקו את הסולם לפני השימוש

לפני שאתם עולים על הסולם, ערכו בדיקה יסודית. בדקו האם יש נזק כגון, סדקים, שלבים רופפים או חלקים כפופים. וודאו שכל מנגנוני הנעילה פועלים כהלכה. אם אתם מבחינים בסימני בלאי או נזק, אל תשתמשו בסולם ותדאגן לתיקון או החלפה שלו.

הניחו את הסולם על קרקע יציבה

הניחו את הסולם על משטח יציב וישר. במידת הצורך, השתמשו בהתקני הרמה או רגליים מתכווננות כדי להבטיח יציבות. הימנעו מהתקנה על משטחים לא אחידים או חלקים שעלולים לגרום לסולם להתנדנד או להחליק.

אבטחו את החלק העליון והתחתון של הסולם

עבור סולמות הארכה, אבטחו את הקצה העליון וזאת על ידי קשירת הסולם למבנה יציב או באמצעות שימוש בווים או סוגרים מתאימים. וודאו שבסיס הסולם ממוקם היטב וננעל במקומו.
השתמשו ברגלי גומי נגד החלקה או יצבו את הסולם בעזרת פלטה מתאימה וזאת כדי למנוע תזוזה או החלקה במהלך השימוש.

שמרו על שלוש נקודות מגע

בעת טיפוס או עבודה על סולם, שמרו תמיד על שלוש נקודות מגע. המשמעות היא שיש שתי ידיים ורגל אחת, או שתי רגליים ויד אחת, במגע עם הסולם בכל עת.

עלייה וירידה בזהירות

שמרו על אחיזה יציבה בשלבי הסולם או במעקות הצד והימנעו מלשאת חפצים כבדים או מגושמים שעלולים להשפיע על שיווי המשקל שלכם. לעולם אל תעמדו על השלב העליון ביותר או על המדרגה של הסולם וזאת משום שהוא יכול להגביר את הסיכון לנפילה.

השתמשו בסולמות באזורים מוארים היטב

וודאו שיש תאורה מספקת במקום שבו אתם עובד עם הסולם. ראות טובה חיונית כדי להעריך את הסביבה, לזהות סכנות פוטנציאליות ולשמור על שיווי משקל ויציבות בזמן טיפוס או עבודה בגובה.

הימנעו מעומס יתר

הקפידו על קיבולת המשקל המצוינת עבור הסולם. אל תחרגו מהעומס המומלץ, הכולל את משקל הגוף שלכם. עומס יתר על הסולם עלול לגרום לו להיות לא יציב ולהגביר את הסיכון לתאונות.

הימנעו מסכנות חשמל

בעת שימוש בסולם ליד מקורות חשמל, יש לנקוט משנה זהירות. שמרו על מרחק בטוח מקווי חשמל וציוד חשמלי. השתמשו בסולם לא מוליך העשויים מפיברגלס או עץ בעת עבודה ליד חשמל כדי להפחית את הסיכון להתחשמלות.

אחסנו כמו שצריך

לאחר השימוש יש לאחסן את הסולם בצורה בטוחה ונכונה. הימנעו מהשענת הסולם על קירות או השארת הסולם במקום שבו הוא עלול להפוך לסכנת מעידה.

סיכום

על ידי ביצוע ההנחיות שהוזכרו לעיל, תוכלו למזער את הסיכונים הכרוכים בעבודה בגובה.
בחרו תמיד את הסולם המתאים למשימה, בדקו אותו לפני השימוש, הציבו אותו על קרקע יציבה ושמרו על שיווי משקל ונקודות מגע בזמן הטיפוס. תעדיפו את הבטיחות שלכם ועשו לכם הרגל להשתמש בסולם, תוך הבטחת סביבת עבודה בטוחה ופרודוקטיבית.

סולם פרימיום טלסקופי כפול 4.4 מטר

תפריט נגישות