שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

מדריך: איך מחליפים לבד גלגל שיש בו פנצ’ר?

אם גיליתם שיש לכם פנצ’ר, הגיע הזמן להחליף את הגלגל הבעייתי. אז איך עושים זאת?
המשיכו בקריאת המדריך שלנו…

כלי עבודה דרושים להחלפת גלגל עם פנצ’ר

חשוב מאוד שיהיו ברשותכם כלי העבודה האלו:

-מפתח ברגים לגלגלים

-ג’ק (מכשיר שגורם לרכב להתרומם מעלה)

וכמו כן מלבד כלי העבודה שהוזכרו לעיל, יש לבדוק שיש גם גלגל רזרבי. הוא נמצא בתא המטען מתחת לשטיחון. לפני שאתם מתחילים, וודאו שהרכב נמצא על משטח ישר וכמו כן על מצב פארקינג. למען הבטיחות שלכם, לבשו אפוד זוהר, הדליקו את ארבעת הווינקרים והציבו משולש אזהרה.

הדבר האמיתי – מתחילים בהחלפת הגלגל

במידה ויש טסה על הגלגלים (כיסוי על הגלגל בצבע אפור), יש להפריד אותה על ידי משיכה. לאחר מכן, יש לפתוח בזהירות את הברגים של הגלגל. עשו זאת באמצעות מפתח ברגים. סובבו לצד שמאל. אין צורך לפתוח את הברגים עד הסוף, אלא רק לדאוג שהם משוחררים.

הניחו את הג’ק בצורה יציבה וסובבו את הידית שלו, עד שהרכב מתרומם מעלה. סובבו עד שאתם רואים שהגלגל באוויר. לאחר מכן, ניתן להמשיך ולהוציא את הברגים ולהניח אותם בצד במקום בטוח. בשלב הזה, ניתן להוציא את הגלגל ולהחליפו בגלגל הרזרבי שיש ברשותכם.

מומלץ להבריג את הברגים ידנית ולאחר מכן לחזק אותם באמצעות שימוש במפתח הברגים. לבסוף, יש להוריד את הרכב מהג’ק ושוב לבצע חיזוק לברגים.

לגשת לפנצ’ריה הקרובה אליכם

לאחר שביצעתם החלפה של הגלגל, יש לגשת לפנצ’ריה הנמצאת סמוך למקום מגוריכם. לדוגמה, אם אתם מתגוררים בבני-ברק, חפשו בגוגל פנצ’ריה בבני-ברק וזאת על מנת שיבוצע תיקון מקצועי לגלגל שיש בו פנצ’ר.
מדוע לא מומלץ להישאר עם הגלגל הרזרבי? משום שגלגל זה שונה משאר הגלגלים שיש ברכב והוא מוגבל ל-80 קמ”ש בלבד. על כן, מומלץ לדאוג שהגלגל המקורי יתוקן כמו שצריך בפנצ’ריה.

טיפים – למה כדאי לשים לב כאשר אתם מבקרים בפנצ’ריה?

-מומלץ להתעניין בשלבי הבדיקה של הגלגל. זה הזמן לומר שיש לעזוב את הסלולרי והעיסוקים האחרים ולהתמקד בבעלי המקצוע ובעבודתם.

-מומלץ לבקש לראות את הפנצ’ר שיש בגלגל.

-אם הצמיגאי בפנצ’ריה מתריע בפניכם שהצמיגים יבשים ומחייבים החלפה, בקשו לראות במה מדובר.

-אם הצמיגאי מציע לכם להחליף את שני הצמיגים ולא רק את הצמיג עם הפנצ’ר, רצוי שלא לקחת סיכונים מיותרים ולבצע החלפה של שניהם.

-אם בסופו של דבר, תבוצע עבודה לא רק של החלפת הגלגל עם הפנצ’ר אלא של כל הצמיגים, אז רצוי לסגור המחיר בטרם העבודה.

-מחיר ממוצע של תיקון פנצ’ר בגלגל יהיה 35 עד 50 שקלים כולל עבודה.

-מחיר ממוצע של צמיג יהיה 350 עד 550 שקלים. תלוי בסוג הצמיג, המותג וכו’.

שיהיה בהצלחה!

 

תפריט נגישות