שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

להשתמש בסולם בצורה בטיחותית

אנו עושים שימוש בסולמות על מנת לבצע עבודות בגובה. לא רק בעלי מקצוע עושים שימוש בסולמות, אלא גם המון משתמשים ביתיים. עם זאת, שימוש בסולמות עלול להיות מסוכן אם לא נעשה כראוי. נפילות מסולמות עלולות לגרום לפציעות חמורות ואף למוות.
בכתבה הבאה, נציג עצות בטיחות בסיסיות שיש ליישם כאשר משתמשים בסולמות ולא משנה אם מדובר על סולמות כפולים או סולמות יחידים.

בחרו את הסולם המתאים ביותר לעבודה

השלב הראשון בשימוש בטוח בסולם הוא בחירת הסולם המתאים לעבודה. וודאו שהסולם שאתם בוחרים גבוה מספיק כדי להגיע לגובה שאתם צריכים. בדקו את קיבולת המשקל של הסולם כדי לוודא שהוא יכול לתמוך במשקל שלכם. השתמשו תמיד בסולם שהינו במצב טוב וללא שום פגמים.

הגדירו את הסולם כמו שצריך

לפני טיפוס על הסולם, חשוב להגדיר אותו כראוי. הניחו את הסולם על משטח יציב וישר ושימו לב שהסולם מורחב לחלוטין וננעל במקומו. אם אתם משתמשים בסולם מאריך, וודאו שהמנעולים בשלבים מחוברים היטב וכל זאת על מנת שהסולם לא יקרוס.

השתמשו בכלל שלוש הנקודות

כאשר מטפסים על סולם אלומיניום טלסקופי, חשוב להשתמש בכלל שלוש הנקודות. זה אומר שתמיד צריך להיות עם שתי רגליים ויד אחת או שתי ידיים ורגל אחת על הסולם בכל עת. כך יש יציבות מלאה וגם פחות סיכון לנפילה. לעולם אל תטפסו על סולם כאשר אתם נושאים כלים או חומרים בשתי ידיים.

הפנים פונות אל הסולם

בעת טיפוס על סולם, פנו תמיד אל הסולם ושמרו את גופכם במרכז. לעולם אל תישענו יותר מדי לצד זה או אחר, מכיוון שהדבר עלול לגרום לסולם להתהפך. שמרו את הגוף קרוב לסולם וכל זאת על מנת לשמור על איזון מקסימאלי.

אל תעמדו על השלבים העליונים ביותר של הסולם

אחת הסיבות השכיחות ביותר לתאונות סולם היא התקרבות יתר. לעולם אל תעמדו על השלבים העליונים של סולם או תנסו להגיע רחוק מדי לצד זה או אחר. אם אינכם יכולים להגיע לאזור שעליו אתם צריכים לעבוד, מקמו מחדש את הסולם.

שימו לב לתנאי מזג האוויר

תנאי מזג האוויר יכולים להשפיע על בטיחות הסולם. הימנעו משימוש בסולם ברוחות חזקות או גשם. משטחים רטובים יכולים גם להפוך סולם לחלקלק וקשה יותר לטיפוס.

השתמשו בטכניקות טיפוס נכונות

בעת טיפוס על סולם, השתמשו בטכניקות טיפוס מתאימות. שמרו תמיד על שלוש נקודות מגע עם הסולם וטפסו לאט ובמכוון. לעולם אל תדלגו על שלבים בעת טיפוס במעלה או במורד סולם, מכיוון שהדבר עלול להעלות את הסיכון לנפילה.

השתמש בטכניקות ירידה מתאימות

בעת ירידה בסולם, השתמש בטכניקות מתאימות. פנו אל הסולם, אחזו בחוזקה במעקות הצד ורדו במורד שלב אחד בכל פעם. לעולם אל תקפצו מסולם, גם אם מדובר על מרחק קצר לקרקע.

כמה מילים לסיכום…

שימוש בסולם עלול להיות מסוכן אם לא נעשה כמו שצריך. על ידי בחירת הסולם הנכון, התקנתו כראוי, שימוש בכלל שלושת הנקודות, הקפדה על תנאי מזג האוויר, שימוש בטכניקות טיפוס וירידה נכונות ושמירה על בטיחות בכל עת, אתם תוכלו להבטיח את הביטחון שלכם ולהימנע מפציעות.

תפריט נגישות