שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

כללי בטיחות למניעת נפילה מסולם – לקרוא וליישם לפני שמטפסים על הסולם

במידה ואתם נדרשים לבצע עבודה על סולם, חשוב מאוד שלפני שתשתמשו בסולם, תכירו את כללי הבטיחות המתאימים. המשיכו בקריאת הכתבה וקראו בעיון את כללי הבטיחות.

הכתבה בשיתוף עם דיל הדילים – יבואן סולמות טלסקופיים איכותיים. באתר “דיל הדילים”, תוכלו למצוא מגוון גדול של סולמות יחידים וכפולים בכל מיני גדלים. חייגו אלינו עוד היום וקבלו הצעת מחיר משתלמת ביותר: 03-6161026

עשו שימוש בחגורת בטיחות או ברתמה מיוחדת

במידה ואתם מבצעים עבודה בגובה, מומלץ מאוד שתצטיידו בחגורת בטיחות או רתמה. יש לקשור את הרתמה או החגורה לנקודת עיגון יציבה במבנה סמוך. כמו כן, אפשר גם לקשור אותן לסולם עצמו וכל זאת בתנאי שהסולם קשור לנקודת עיגון שהינה יציבה.

כמה מילים על שיפוע הסולם

יש להציב את הסולם בשיפוע של 60 עד 90 מעלות.

הימנעו מהתזה של חומרים על הסולם

הכוונה היא שיש לנקוט אמצעים מסוימים שימנעו התזה של חומרים כמו, טיט, בוץ ושמן על הסולם. מדוע? כי החומרים הללו עשויים לגרום להחלקה של היד או הרגל במהלך הטיפוס על הסולם. הדבר עשוי לגרום לנפילה מהסולם.

השתמשו בנעליים מתאימות

כאשר מטפסים על הסולם, יש לנעול אך ורק נעליים סגורות. כמו כן, חשוב שהסוליה של הנעליים תהיה מחוספסת וגם חזקה ובוודאי לא סוליה חלקה. חשוב גם לבדוק גם סוליית הנעליים בקפידה ולוודא שלא דבוק אליה בוץ, גריז או כל חומר אחר שהינו חלקלק.

הקפידו על ידיים נקיות מחומרים

כאשר מטפסים על הסולם, הידיים צריכות להיות נקיות וללא חומרים מרוחים עליהן. כך אפשר להימנע מהחלקה של הידיים כאשר מטפסים על הסולם וכמובן למנוע נפילה.

כמה מילים על אופן הטיפוס בסולם

כאשר מטפסים ויורדים מהסולם, יש לעשות זאת כאשר הפנים מופנות לכיוון הסולם. כמו כן, יש לאחוז היטב בסולם בשתי הידיים. במידה ויש ציוד שצריכים לשאת, יש להשתמש בחגורה מיוחדת שתהיה כרוכה סביב גופו של העובד המשתמש בסולם. כאשר מטפסים בסולם, אין לדלג על השלבים ויש לעלות שלב שלב.

המנעו מתנועה פתאומית שיכולה לגרום לנפילה מהסולם

כאשר אתם עומדים על הסולם, אל תבצעו תנועות פתאומיות. לדוגמה, אל תנסו לתפוס חפץ שנפל לכם. כל תנועה פתאומית, עשויה לגרום לכם לאיבוד שיווי המשקל ולנפילה מהסולם.

המנעו מהטיית הגוף ומתנוחות גוף מסוכנות

אל תטו את הגוף אל מחוץ לסולם, שכן הדבר עשוי לגרום לכם לאבד את שיווי המשקל. במידה ותאבדו את שיווי המשקל, אתם מסתכנים בנפילה מהסולם.

המנעו מטיפוס על הסולם כאשר אתם לא מרגישים בטוב

אם אתם סובלים ממחלה, פציעה או מרגישים עייפות וחולשה, הימנעו מטיפוס על הסולם.

תפריט נגישות