שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

כלי עבודה לבניה קלה

שיטת הבניה הקלה הגיעה לארץ ממדינות מערב אירופה ממדינות בארצות הברית.

למעשה, מדובר על שיטת בנייה שהחליפה בתי העץ הדליקים. בשיטה זו, לא משתמשים בבלוקים, בטון וטיח אלא משתמשים בלוחות מבודדים ומיוחדים. אותם לוחות מורכבים על קונסטרוקציה ייעודית. 

ייצור הלוחות נעשה במפעלים וכאשר הם מוכנים, משענים אותם לאתר הבנייה. 

השקיעו בבניה קלה מתקדמת ותוכלו להקים בתי מגורים ועסקים בקלות ובמהירות. 

 

איזה כלים נדרשים לבניה קלה?

אם בבניה מסורתית, נדרש שימוש בכלים וחומרים מאסיביים, בבניה קלה קורה בדיוק ההיפך. יש שימוש בחומרי בנייה ידידותיים לסביבה. בין החומרים ניתן למצוא את הגבס, העץ התרמי והאלומיניום. לחומרים הללו, יש משקל קל והטיפול בהם הוא יחסית פשוט ועל כן, אפשר לעבוד עם כלי עבודה סטנדרטים. 

כלומר, אין צורך בכלים כמו שופל, מערבל בטון ודחפורים. אפשר להיעזר בכלי עבודה ידניים סטנדרטיים כמו מקדחה, מברגה, סולם טלסקופי ועוד.

 

האם יש יתרונות לבניה  קלה?

 

בהחלט ויש לא מעט יתרונות, כמו:

-בניה קלה נחשבת לבניה ירוקה. דמיינו לעצמכם אתר בנייה מסורתי בו תראו טרקטורים, כמויות של אבק באוויר והמון פסולת לאיסוף וכאן בבניה קלה, בדיוק ההיפך. מינימום לכלוך ורעש וכמעט שלא מרגישים את תהליך הבנייה.

-עלות הבניה היא נמוכה משמעותית מעלות בניה רגילה. הסיבה העיקרית לכך היא שימוש בחומרי בניה זולים (וכמובן גם טובים ואיכותיים) וכמו כן זמן הבניה שהינו קצר יחסית בהשוואה לבניה מסורתית. 

-בבניה קלה אפשר לבנות בית תוך מספר חודשים ובבניה מסורתית, הדבר יכול לקחת גם שנים. כך שמדובר על תהליך בניה מהיר.

-בבניה קלה משתמשים בלוחות אטומים ועל כן אפשר להנות מבידוד תרמי ואקוסטי גבוה. כמו כן, מבנה שנבנה באמצעות שיטת בניה קלה הוא מבנה שיהיה עם עמידות גבוהה בפני רעידות אדמה. 

-בבניה קלה, הגימור הוא איכותי. הלוחות מיוצרים במפעל בצורה מדויקת ואין טעויות. בפועל, התוצאה היא שמקבלים קירות ישרים וחלקים. זוהי רמת דיוק שקשה להגיע אליה כאשר מדובר על בניה מסורתית. 

 

מהו תהליך העבודה בבניה קלה?

 

התהליך מורכב משלושה שלבים. להלן השלבים:

-בשלב הראשון, יש לבצע הכנה של היסודות והתשתיות בשטח. בינתיים במפעל, מכינים את שלד המבנה. זה מיוצר באמצעות שימוש בתוכנת מחשב שמייצרת מוטות פלדה על פי תכניות הבניה. כמו כן, נעזרים בתוכנה גם לייצור הלוחות שיורכבו על מוטות הפלדה. לאחר החיבור בין המוטות ללוחות, המבנה מובל ישירות לאתר הבנייה.

-בשלב השני, מציבים את המבנה בשטח. מחברים הכל ליסודות וכמו כן מחברים גם לתשתיות כמו, מים, תקשורת וחשמל. 

-בשלב השלישי, מבצעים חיפוי ובידוד למבנה. 

 

כמה מילים לסיכום…

 

אם תבחרו בבניה קלה, תוכלו לבנות בית בעלות נמוכה ובזמן קצר וכזה שלא נופל בכלל באיכותו מבניה רגילה. רק שימו לב שאתם בוחרים חברה מקצועית ומנוסה שתנהל את כל תהליך הבניה בצורה הטובה והמוצלחת ביותר. 



תפריט נגישות