שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

כך תתקינו סולם לעליית גג

החלטתם להשקיע בקניית סולם לעליית גג במקום מדרגות קבועות או מתקפלות? החלטה מצוינת! בזכות שימוש בסולם ייעודי לעליית הגג, תוכלו להנות מדרך נוחה ובטוחה לעלות לעליית הגג שלכם וכך לנצל את שטח האחסון שיש לכם בגג. איך מתקינים סולם לעליית גג? המשיכו בקריאה.

בדיקת התאמה והצטיידות בציוד המתאים

יש לבדוק שהסולם מתאים לגובה הדרוש לנו וכמו כן יש להצטייד בכלי העבודה האלה: מקדחה עוצמתית, סולם גבוה לביצוע העבודה, סרט מדידה, עיפרון לסימון המקומות שבהם נבצע את פעולת הקידוח ומסור.

להתחיל בהתאמות

עליכם להשתמש בסולם רגיל, על מנת שתוכלו לסמן את הנקודות שבהן יבוצע הקידוח. שימו לב, שאתם בוחרים את הנקודות המתאימות בהתאם לדגשי הבטיחות ותוך התאמה כמובן לנקודות שיש בסולם לעליית גג שרכשתם.

לעבוד בצוות

על מנת להשלים את השלב הזה, רצוי להיעזר בחבר או בן משפחה. כאן יהיה עליכם להעלות את הסולם החדש לעליית הגג. מי שמסייע לכם יישאר למטה ויספק לכם את ההתאמה הרצויה. אתם תצטרכו לעלות לגג עם הסולם החדש שרכשתם. כמובן יש לעשות זאת בזהירות ותוך שמירה על כללי הבטיחות הנדרשים בעבודה בגובה.

להציב את הסולם החדש

כעת לאחר שעליתם עם הסולם החדש לעליית גג, אתם תצטרכו לבצע הצבה של הסולם החדש. עליכם לבדוק את מידת התאמתו. בהתאם לכך, יהיה עליכם לבצע את החיזוקים הנדרשים.

להבריג את הסולם

כעת עליכם להבריג בצורה נכונה את הסולם החדש. בדקו שההברגה חזקה ושאין תחושה רופפת של הסולם עם היד. לאחר שסיימתם את הבדיקה, תוכלו לרדת למטה. עשו זאת מבלי להשתמש בסולם החדש שזה עתה הברגתם.

פתיחת סולם עליית גג

זהו השלב הסופי של התקנת סולם לעליית גג. כעת יהיה עליכם לבצע פתיחה של הסולם החדש ישירות מהרצפה. בהתאם לכך, בדקו אם יש לבצע התאמות נוספות.

איך לתחזק סולם לעליית גג?

תחזוקה כזאת מסתכמת בשני פרמטרים עיקריים: הקפדה על בטיחות ושמירה על ניקיון הסולם. עליכם לבצע מדי פעם בדיקות של חיבורי הסולם. יש לבדוק שהחיבורים לא רופפים. כמו כן, יש לבדוק שאין רטיבות או מזיקים, מסביב לאזור שסובב את הברגים. מדי פעם, נקו במטלית לחה את הסולם ולאחר מכן ייבשו במטלית יבשה.

התקנה לבד או עם בעל מקצוע

ברוב המקרים, ההמלצה היא לבצע התקנה של סולם לעליית גג עם איש מקצוע. זאת משום, שהתקנה לא נכונה, יכולה להסב המון נזק ולא רק לסולם אלא גם למתקין ובכלל למי שישתמש בו. על כן, אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים להתקין את הסולם כמו שצריך, היעזרו בבעל מקצוע.

תפריט נגישות