שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

המדריך המלא להרכבת מחסן גינה

שילובו של מחסן גינה בחצר בית, עשויה להעלות את ערכו של הבית ואף להפוך אותו לאטרקטיבי יותר, כשאתם מתכוונים למכור או להשכיר אותו. גם במקרים שבהם תחליטו שלא להשכיר את ביתכם, המחסן הממוקם בגינה יסייע לכם בארגון ביתכם, ואף, אם אנחנו מדברים על מחסן פנל מבודד קור, חום וגשם, הוא יכול להוות עבורכם מקום מצוין לאחסון פריטים רגישים שעלולים להינזק כאשר הם מאוחסנים במחסן רגיל, כזה שאינו מבודד. במרבית מהחנויות, תוכלו להזמין את המחסן מחנות / יצרן המספקים גם שירותי הרכבה למחסן, אבל, אם תרצו להרכיב את המחסן שרכשתם במו ידיכם, ריכזנו עבורכם מספר דברים שחשוב לכם לדעת.

 

היתרים

לפני הצבת המחסן בגינה שלכם, תצטרכו לבדוק האם אתם חייבים בקבלת היתר בניה עבורו. נכון לתנאים כיום, מחסן שגודלו עד ל-6 מ”ר, גובהו עד ל-2 מ”ר ומשקלו עד ל-50 ק”ג למ”ר, והוא אינו מחובר למים לחשמל אינו מצריך היתר בבניה. אולם, תמיד חשוב לבדוק זאת מול הרשויות הספציפיות, על מנת להימנע מכניסה לצרות מול הרשות המקומית.

 

מיקומו של המחסן – הקרקע / רצפה

את המחסן יש למקם בחצר או בגינה, רק לאחר שבדקתם את גודלו של השטח הנדרש לכם עבורו. כמו כן, תהיו חייבים לוודא כי הקרקע או הרצפה שעליה יוצב המחסן מפולסת ויציבה דיה, כדי שמחסן המוקם עליה יעמוד ביציבות. במקרים בהם אין לכם שטח העונה על הדרישות בגינה או בחצר, תצטרכו ליצור או לבנות אותו, דבר שעשוי לייקר עבורכם את הצבת המחסן.

 

ביטוח, אחריות והוראות הרכבה

טרם רכישת המחסן, ודאו כי למחסן תעודות אחריות וביטוח וכי מצורפת אליו חוברת הדרכה ובה ההוראות מפורטות וברורות לכם. בחלק מהמקרים, החוברת המצורפת לא תהיה בעברית, ואז – וודאו כי השרטוטים והתמונות המופיעים בה נהירים לכם.

 

הכלים המתאימים

ודאו כי לרשותכם עומדים כל כלי העבודה העשויים להיות רלוונטיים להרכבת המחסן – כפפות עבודה, סולם, מברגה, מברגים, מפתח שוודי ופלס. אם יש לכם חבר שחייב לכם טובה, אולי זה הזמן לגבות אותה ממנו ולבקש ממנו לבוא לעזור. תמיד קל יותר להרכיב מחסן כשיש יותר מאדם אחד שמבצע את העבודה

 

וודאו כי כל חלקי המחסן נמצאים

חוברת ההדרכה כוללת רשימה של כל חלקי המחסן שאמורים להימצא בחבילה. כדאי לבדוק את קיומם מראש, כי מאד לא נעים להצטרך לעצור את הכל באמצע, רק בגלל שמישהו שכח לארוז בורג קטן בחבילה, ועכשיו – אתם צריכים לעזוב הכל ולרוץ לטמבוריה הסמוכה לרכוש אותו.

 

לפני שאתם מתחילים להרכיב בפועל

עברו על כל ההוראות הכתובות והמשורטטות וודאו שאתם מבינים אותן היטב. עבדו לפי סדר ההרכבה המפורט בחוברת ההדרכה. עבודה מבולגנת ולא מסודרת עלולה לגרור עימה טעויות, לפעמים קריטיות, שבגללן תצטרכו לפרק את כל מה שהרכבתם עד כה, ולהתחיל את ההרכבה מחדש.

תפריט נגישות