שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

הוראות בטיחות לעבודה עם סולם כפול או סולם יחיד

סולם הוא אחד מכלי העבודה השמישים ביותר. מי שעושה בו שימוש הוא בעלי מקצוע, קבלנים וגם אנשים פרטיים. תודות לסולם, אפשר להגיע בקלות למקומות גבוהים וכך לבצע כל מיני פרויקטים ועבודות. סולם אפשר להזמין באתרי אינטרנט ואפשר גם להגיע ישירות לחנויות המוכרות כלי עבודה ולבצע את הרכישה.

חשוב לציין, שיש שני סוגים פופולאריים של סולמות בהם, סולם יחיד וסולם כפול. סולם יחיד הוא סולם שחייב להשעינו על קיר. סולם כפול הוא סולם שניתן להציב על משטח ישר ולפתוח למצב A וכמו כן אפשר גם להשעין אותו על הקיר. סולמות מגיעים במבחר של גדלים. החל מ-3 מטרים ועד 6 מטרים ויותר. כיום, יש עדיפות ברורה לרכוש סולם טלסקופי. הוא מתקפל, קומפקטי, נוח לאחסון ועשוי מאלומיניום. כל אלה הופכים אותו למועדף על פני סולמות אחרים.

כמה מילים על בחירת סולם נכונה

יש להשתמש בסולם באורך מתאים וזאת על מנת שיהיה אפשר לבצע את העבודה הנדרשת כמו שצריך. על הסולם, יעלה רק אדם אחד. יש לבדוק את הוראות היצרן שמצוינות על הסולם ולוודא מהו המשקל המרבי הכולל שהסולם יכול לשאת. בדרך כלל, מדובר על עד 150 קילוגרמים.

בדיקת הסולם

לפני שמתחילים להשתמש בסולם, יש לבדוק אותו היטב. במידה והסולם פגום, שבור, מכופף או חסרים בו חלקים, אין להשתמש בו. כל חלקי הסולם צריכים להיות תקינים. יש לשמור על ניקיון הסולם מפני בוץ, צבע, גריז או חומרים אחרים שעשויים לגרום להחלקה. כמו כן, יש גם לשמור על ניקיון נעלי העבודה.

העמדה נכונה של הסולם

הסולם לא יהיה לעולם בקרבת קווי חשמל או במגע איתם. הדבר עשוי לגרום להתחשמלות וזאת במיוחד אם מדובר על סולם שעשוי מתכת. בטרם עליה על הסולם, יש לבצע נעילה מלאה של כל הנעילות הקיימות שיש בסולם. יש למקם את הסולם על משטח ישר וגם יציב. אם יש משטח מחליק, אין להציב עליו את הסולם. כמו כן, אין להציב את הסולם על חפצים, ארגזים או פיגומים.
במידה ויש אפשרות, מומלץ מאוד שיהיה אדם נוסף שיאחוז בסולם.

כמה מילים על שימוש נכון בסולם

אם אתם מרגישים שאתם לא כשירים פיזית להשתמש בסולם, הימנעו מכך. לעולם אל תשאירו סולם ללא השגחה במיוחד בקרבת ילדים. כאשר אתם עולים או יורדים מהסולם, עשו זאת אך ורק עם הפנים לסולם. הגוף צריך להיות ממוקם בין הזקיפים של הסולם והידיים צריכות לאחוז בסולם.
אם יש תנאי מזג אוויר לא טובים כמו סופה או רוחות חזקים, יש להימנע משימוש בסולם.
אין להטות את הגוף או להושיט ידיים על מנת להגיע למקומות מרוחקים, כאשר נמצאים על הסולם.

סולמות יחידים וכפולים רוכשים ב”דיל הדילים”

באתר ובחנות שלנו, תמצאו מגוון גדול של סולמות יחידים וכפולים בכל מיני גדלים. חייגו אלינו עוד היום: 03-6161026 ונשמח לסייע בבחירת הסולם המתאים. על כל הסולמות, תקבלו שנה אחריות.

סולם אלומיניום פרימיום טלסקופי

סולמות אלומיניום דגם פרימיום

תפריט נגישות