שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

בניית קיר גבס – עשו זאת בעצמכם עם כלי העבודה המתאימים

כמעט כל אחד שיש לו ידיים טובות, יכול לבצע בעצמו עבודות גבס פשוטות. לדוגמה, אחת מבין העבודות הנחשבות לקלות היא בנייה של קיר גבס בבית.

אם תקפידו על קריאת המדריך שלנו, תוכלו לקבל תוצאות מצוינות וגם לחסוך כסף. מוכנים? אנחנו מתחילים!

להגדיר את המטרה

עוד לפני שאתם מתלהבים להתחיל עם התכנון, אתם צריכים לחשוב האם אתם באמת יכולים לבצע את העבודה. אתם לא רוצים להתחיל את העבודה ולגלות שהיא מורכבת ולא פשוטה כפי שחשבתם. חשוב מאוד לבחון את העבודה לגופה ולענות על כל מיני שאלות ממוקדות בהן: האם יש בעבודת הגבס אלמנט בטיחותי שרצוי להתייחס אליו ואתם לא בטוחים איך, האם מדובר על עיצוב בגבס עצמו או על עבודה פשוטה (מהי מורכבות העבודה) והאם יש לכם ניסיון וידע בתחום.

אם אתם חוששים שמשהו יכול להסתבך אם תבצעו את עבודות הגבס, אפילו שהן מוגדרות כפשוטות, אז נמליץ לכם לפנות לבעל מקצוע לביצוע העבודות.

דוגמה לעבודת גבס – בניית קיר גבס

העשרתם את הידע שלכם וקראתם על בניית קיר גבס וכעת אתם רוצים לעשות את העבודה בעצמכם? מעולה. כעת הגיע הזמן להצטייד בחומרים הדרושים לעבודה. את החומרים תוכלו למצוא במגוון חנויות המוכרות חומרי בניין. מהם החומרים שתצטרכו? מסילות, ניצבים, ברגים ודיבלים, ברגי פח, ברגי גבס, דבק אקרילי, סיליקון, ניירות גבס, פינות גבס, שפכטל אמריקאי, לוחות גבס וחומר מבודד.

כלי עבודה נדרשים להתקנת קיר גבס

בדרך כלל, יעשה שימוש  בכלי העבודה האלה: פטיש, מקדחה, מברגה, פלס, מטר, סכין חיתוך, סרגל, מספרי פח, אקדח סיליקון, טוש, שפכטל, נייר לטש עדין. כלי עבודה נוסף והכרחי יהיה סולם טלסקופי מתקפל. הסולם צריך להיות מספיק גבוה וכמו כן יציב, חזק ואיכותי. חשוב מאוד לא לעבוד על הסולם לבד ולבקש עזרה מאדם נוסף. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם עובדים על הסולם בצורה הכי בטיחותית. מעבר לכך, אנו ממליצים גם להצטייד במשקפי מגן, נעלי בטיחות, קסדה וכפפות.

סולם טלסקופי מתקפל

מתחילים לבנות את קיר הגבס

ראשית יש להרכיב את המסילות. לאחר שסיימתם לקבע את המסילות לרצפה, תוכלו להבחין שתיווצר מסגרת שמורכבת כולה ממסילות. במסגרת, תוכלו להרכיב את הניצבים. לאחר שהרכבתם אותם וחיזקתם את כל התשתית שנוצרה, יצרתם קונסטרוקציה מתאימה עליה יהיה קיר הגבס.

הרכבת לוחות הגבס

עכשיו מגיע החלק הפשוט שהינו הרכבה של לוחות גבס שלמים על השלד שיצרתם. אם הלוחות בולטים, תוכלו לחתוך אותם באמצעות סכין יפנית וכך להתאים אותם לשלד. יש לחבר את פלטות הגבס באמצעות ברגי גבס. שימו לב, שאתם מרכיבים לוחות על צד אחד בלבד של השלד, זאת משום שעליכם למקם את החומר המבודד לפני שאתם סוגרים את הצד השני עם לוח גבס נוסף. עליכם לפרוס את החומר המבודד ולאחר מכן לחבר את לוחות הגבס בצד השני של הקיר.
בכך סיימתם והתקנתם קיר גבס בעצמכם!

 

תפריט נגישות