שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

בטיחות בעבודה עם סולמות – עשו ואל תעשו

אנו עושים שימוש בסולמות, על מנת שנוכל להגיע בבטחה למקומות גבוהים וזאת לצורך ביצוע משימות שונות. אין ספק שסולמות הם כלי עבודה שימושי לא רק לבעלי מקצוע, אלא גם למשתמשים הביתיים. כאשר עובדים על סולם טלסקופי, יש להשתמש בו בצורה הנכונה וכך למנוע תאונות.
בכתבה הבאה, נציין מה יש לעשות וממה יש להימנע, כאשר עובדים על הסולם. נמליץ לכם ליישם את כל מה שיוזכר בכתבה הבאה וכך להבטיח את הבטיחות שלכם.

עשו את כל אלה כאשר אתם משתמשים בסולם

-בחרו את הסולם המתאים לעבודה. סולמות שונים מיועדים למטרות שונות. חיוני לבחור את הסולם המתאים לעבודה שאתם רוצים לבצע. וודאו שהסולם בו אתם משתמשים מתאים לגובה אליו אתה צריכים להגיע וכמו כן וודאו שהוא מתאים לסוג העבודה שאתם רוצים לבצע.

-בדקו את הסולם לפני השימוש. לפני השימוש בסולם, בדקו האם יש סדקים, ברגים רופפים, שלבים חסרים או כל סימן אחר של בלאי. אם אתה מבחינים בפגמים ובבעיות, אל תשתמשו בסולם והחליפו אותו באחד תקין או שבמידה והסולם עדיין באחריות, צרו קשר עם היצרן לתיקון הסולם.

-אבטחו את הסולם. לפני טיפוס על הסולם, וודאו שהוא מאובטח. הציבו את הסולם על משטח ישר והשתמשו במייצבים כדי לאבטח אותו. אם אתם משתמשים בסולם הנשען על קיר, וודאו שהוא נמצא בזווית הנכונה ומאובטח בחלק העליון.

-שמרו על שלוש נקודות מגע. שמרו תמיד על שלוש נקודות מגע עם הסולם בעת טיפוס או ירידה.
כלומר, עליכם לוודא ששתי הידיים ורגל אחת או שתי הרגליים ויד אחת מחזיקים בסולם כל הזמן. הימנעו מנשיאת חפצים שעלולים למנוע מכם לשמור על אחיזה איתנה בסולם.

-השתמשו בסולם בצורה הנכונה. אל תעמדו על השלב העליון ביותר של הסולם ואל תישענו יותר מדי לצד אחד. שמרו את הגוף במרכז הסולם.

אל תעשו את כל אלה כאשר אתם משתמשים בסולם

-אל תעמיסו על הסולם. לסולמות יש מגבלות משקל והעמסת יתר עלולה להיות מסוכנת.
אל תחרגו ממגבלת המשקל שצוינה על ידי היצרן. כמו כן, הימנעו מלשאת חפצים כבדים או מגושמים שעלולים לגרום לכם לאבד את שיווי המשקל שלכם.

-אל תשתמשו בסולם פגום. שימוש בסולם פגום או פגום הוא מתכון לאסון. אם אתם מבחינים בנזק, פגמים או סימני בלאי, אל תשתמשו בסולם.

-אל תניחו את הסולם על משטח לא אחיד. הנחת סולם על משטח לא אחיד עלולה לגרום לו להתהפך. הציבו תמיד את הסולם על משטח ישר והשתמשו במייצבים כדי לאבטח אותו.

-אל תטפסו או תרדו מהר מדי בסולם. טיפוס או ירידה מהר מדי בסולם עלולים לגרום לכם לאבד שיווי משקל ובעקבות כך הדבר יכול לגרום לנפילה. הימנעו מתנועות פתאומיות או תנועות קופצניות.

-אל תשאירו את הסולם ללא השגחה: השארת הסולם ללא השגחה עלולה להיות מסוכנת, במיוחד אם יש ילדים בסביבה. כאשר אתם מסיימים להשתמש בסולם, אבטחו אותו כדי למנוע ממישהו להשתמש בו בטעות.

כמה מילים לסיכום…

נמליץ לכם ליישם את כל ההוראות שהוזכרו לעיל. כך תוכלו להבטיח את בטיחותכם כאשר אתם עושים שימוש בסולם.

סולם אולטרה פרימיום טלסקופי

תפריט נגישות