שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

איך מתקינים גדר אלומיניום?

אין ספק שלגדר אלומיניום יש המון יתרונות בהם, עמידות גבוהה, מגוון עיצובים ותחזוקה קלה. כמו כן, יש יתרון נוסף בגדר אלומיניום, שכן היא קלה להתקנה. אם תבחרו להתקין אותה באמצעות בעלי מקצוע, תוכלו לגלות שמחיר ההתקנה יהיה זול בהרבה מהמחיר המבוקש על גדרות מסוג אחר כמו, גדרות עץ או גדרות ברזל. כמו כן, אפשר גם להתקין גדר אלומיניום באופן עצמאי.

בכתבה הבאה, תוכלו ללמוד את היסודות של התקנת גדרות אלומיניום עשה זאת בעצמך.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

שלב ראשון – מתכננים

יש לענות על כל השאלות הללו ובמידה ואם יש בעיות לפתור אותן כמה שיותר מהר:

-האם הגדר תהיה ממוקמת במלואה בשטח הנכס שלכם?

-האם הגדר תפריע לתשתיות שיש במקום?

-האם השכנים יסכימו למיקום הגדר?

-האם השכנים מוכנים לחלוק בעלויות הגדר וההתקנה?

שלב שני – יוצרים מתווה

לפני שנלמד אתכם איך להתקין גדר אלומיניום, יש לצור תכנית עבור הפרויקט. מודדים את שטח הגדר מתחילתו ועד סופו. קושרים חוט הדוק בין המוטות הפינתיים של הגדר וכל זאת על מנת להגדיר את מיקומי העמודים של הגדר.

שלב שלישי – כלי עבודה להתקנת הגדר

מלבד הגדר עצמה, אתם תזדקקו לכל כלי העבודה הללו: סולם, מקדח, פלס בנאים, מברגה, את חפירה, פטיש גומי, תערובת בטון, מריצה ומסור. לפני שאתם מתחילים בתהליך ההתקנה, וודאו שיש לכם את כלי העבודה הללו והם תקינים לשימוש.

שלב רביעי – הטיה או דירוג של לוחות הגידור

עליכם לבחור האם תרצו להטות או לדרג את לוחות הגידור. בדרך כלל, יש העדפה להטיית הגדר ומדוע? כי כך יש מרווחים אחידים מתחת לגדר וניתן למנוע מילדים או כלבים לצאת מחוץ לגבולות הגדר. על מנת שתוכלו לדעת איך להטות את הגדר, עליכם למדוד את המדרון במקטע התלול ביותר של 2 מטרים. במידה והוא קטן מ-30 ס”מ, תוכלו להטות את הגדר ללא שום בעיה. במידה והוא גדול מ-30 ס”מ, אתם תצטרכו לדרג את הלוחות באמצעות שימוש בעמודי קצה.

שלב רביעי – מתחילים לחפור

לאחר שסיימתם לסדר את לוחות  הגידור בשורה לאורך קו המתאר שיצרתם, אתם יכולים להתחיל בחפירה. לשם כך, יש להיעזר במחפר או מקדח. קחו בחשבון שהחורים צריכים להיות רחבים יותר בתחתית ומדוע? כי אז יהיה אפשר לספק יציבות לעמודים. כל חור יש למלא ב-15 ס”מ של חצץ וזאת על מנת שיתאפשר ניקוז של מים.

שלב חמישי – הצבת עמודי השער והעמודים הפינתיים בחורים

יש להכין את תערובת הבטון ולמזוג אותה בזהירות לחורים. התערובת תגרום לחיזוק העמוד וכמו כן לקיבוע שלו בתוך הקרקע. בדקו שהבטון ממלא את החור ונשאר מרווח של 5 עד 10 ס”מ. לאחר מכן, בדקו שהעמוד ישר. אם הוא לא ישר, עשו התאמות. בהמשך, כאשר הבטון יתייבש לחלוטין, תוכלו למלא את החלק הנותר של החורים בבוץ.

שלב שישי – מסיימים את התקנת הגדר

כאשר עמודי השער, עמודי הקצה והעמודים הפינתיים נמצאים במקומות הנכונים, אפשר לסדר את עמודי האמצע ולחבר את החלקים שנשארו. יש לחפור חורים ולהכניס את לוח הגדר למקום המתאים ולאחר מכן להכניס את העמוד עד הסוף. לאחר מכן, יש לקבע את העמוד באמצעות שימוש בבטון. כך יש לעשות עם כל העמודים של הגדר. בסוף התהליך, יש לאבטח את הלוחות באמצעות ברגים וכפי שמצוין בהוראות שקיבלתם עם הגדר. אגב, אם גיליתם שאתם צריכים לחתוך את אחד הלוחות, יש להשתמש במסור. כאשר בדקתם שכל הגדר מוצבת במקומה, אפשר להתקין את השער וגם כאן יש להיעזר בהוראות היצרן. אם הגעתם לכאן, סיימתם להתקין גדר אלומיניום בהצלחה.

תפריט נגישות