שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

איך מחליפים מצבר לרכב?

גם אתם תטפלו במצבר שלכם בצורה הטובה ביותר, עליכם לקחת בחשבון שזה לא יעזור ומצבר הוא לא דבר שנועד לשרוד לנצח. כך שאם המצבר שלכם כבר בן 3 שנים ובכלל אם צריך להתניע אותו עם כבלים לעיתים קרובות, כל אלה הם סימנים שהגיע הזמן להחליף את המצבר הקיים במצבר חדש. את החלפת המצבר תוכלו לעשות באמצעות אחת הדרכים:

-תוכלו להגיע ישירות למוסך ולתת לאנשי המקצוע להחליף את המצבר.

-תוכלו להזמין שירות מצבר לרכב עד לבית.

-תוכלו להמשיך בקריאת המדריך שלנו וללמוד כיצד להחליף את המצבר בעצמכם.

שלב מס’ 1 – להכין את הרכב

על מנת שתוכלו להחליף את המצבר, יש להחנות את הרכב על אזור מישורי וכמובן לכבות את המנוע. נחדד ונאמר שמומלץ שלא להחליף את המצבר בצד הדרך או בסביבה בה יש תנועה של רכבים.

שלב מס’ 2 – אל תוותרו על ציוד מגן

שימו כפפות מגן מבודדות, בגדים ארוכים וכמובן משקי מגן. כמו כן, הסירו גם תכשיטים מתכתיים כמו שעונים, טבעות, שרשראות, צמידים וכו’. כך תוכלו להגן על עצמכם מפני מצב של התחשמלות.  כאשר אתם מוכנים, הרימו את מכסה המנוע וודאו שהוא נשען היטב על המוט שמחזיק אותו.

שלב מס’ 3 – אתרו את המצבר

מיקום המצבר הוא מתחת למכסה המנוע, ליד המגבים או ליד הבאמפר הקדמי. עליכם לאתר קופסה עם 2 כבלים שמחוברים אליה. שימו לב, אם הרכב שלכם חדש יחסית, יכול להיות שהמצבר יהיה מתחת למכסה הפלסטיק.

שלב מס’ 4 – נתקו את הכבלים

יש שני כבלים. נתקו קודם את הכבל השלילי. הוא בצבע שחור ולידו אתם תראו סימן של מינוס. שחררו את הברגים של הכבל באמצעות מפתח ברגים והחליקו אותו כלפי מעלה. עשו את אותה הפעולה גם עם הכבל החיובי.

שלב מס’ 5 – הסירו את המצבר הישן

עליכם לשחרר את המצבר מפלטת הברזל שתופסת אותו. העזרו במברג לביצוע הפעולה. את המצבר, תוכלו להרים באמצעות הידית שלו.

שלב מס’ 6 – רכשו מצבר חדש

מומלץ מאוד לצלם את המצבר הישן ואת המידע הרשום עליו. גשו עם הצילום והמידע לחנות המצברים. המוכר כבר ייתן לכם את המצבר המתאים עבור הרכב שלכם.

שלב מס’ 7 – הרכיבו את המצבר החדש

עליכם לחבר את המצבר החדש, ממש כמו שניתקתם את המצבר הישן. בדקו שהוא מאובטח כמו שצריך בפלטת הברזל. חברו קודם את הכבל החיובי ולאחר מכן את הכבל השלילי.

שלב מס’ 8 – הניעו את הרכב

לאחר שסגרתם היטב את הברגים ווידאתם שלא השארתם כלי עבודה במכסה המנוע, סגרו אותו והניעו את הרכב. אגב, בשלב הזה, מומלץ להשאיר את הרכב מונע לפחות 10 דקות וזאת על מנת  שתבוצע הטענה של המצבר.

תפריט נגישות