שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

איך לנקות את המרזבים בבטחה עם סולם טלסקופי?

ניקוי שוטף של המרזבים חיוני לשמירה על תקינות מערכת הניקוז של הבית ומניעת נזקי מים.
למרות שזה עשוי להיראות כמו משימה מרתיעה, עם הציוד הנכון ונקיטת אמצעי זהירות מתאימים, אפשר לנקות ביעילות את המרזבים.
במאמר זה נספק לכם מדריך שלב אחר שלב לניקוי המרזבים שלכם בצורה בטוחה.
מוכנים? אנחנו מתחילים!

איזה ציוד תצטרכו לניקוי המרזבים?
נמליץ לכם להצטייד בציוד כמו סולם אלומיניום טלסקופי, כפפות עבודה, משקפי מגן, כף גינה, דלי, צינור גינה ורתמת בטיחות (אופציונלי).

שלבי הניקוי

הערכת המצב

לפני טיפוס על הסולם, בדקו את האזור סביב המרזבים שלכם עבור כל סכנה אפשרית כגון חוטי חשמל רופפים, ענפים תלויים או קרקע לא יציבה. נקו כל מכשול והבטיחו סביבת עבודה בטוחה.

בחרו את הסולם הנכון

בחרו סולם הרחבה יציב ומתכוונן שיכול להגיע לגובה המרזבים שלכם מבלי להתארך יתר על המידה. וודאו שהסולם במצב תקין, ללא סדקים, שלבים חסרים או סימני נזק אחרים. הניחו את הסולם על משטח ישר ויציב.

לבשו ציוד בטיחות מתאים

לבשו זוג כפפות עבודה כדי להגן על הידיים שלכם מפני פסולת וקצוות חדים. הרכיבו משקפי בטיחות כדי להגן על עיניכם מכל פסולת שיכולה להתעופף או מפני התזות.

אבטחו את הסולם

השתמשו במייצב סולם כדי למנוע מהסולם להחליק. לחלופין, בקשו ממישהו להחזיק את בסיס הסולם בזמן שאתם מטפסים.

התחילו בניקוי המרזבים

התחילו בקטע של המרזב הנמצא ליד הצינור. בעזרת כף גינה, הסירו בזהירות עלים, זרדים ופסולת אחרת מתעלת המרזב. הניחו את הפסולת בתוך דלי.

נקו את מפלי המרזב

כדי להבטיח זרימת מים תקינה, בדקו אם יש סתימות. אם אתם מבחינים בסתימות כלשהן, השתמשו בצינור הגינה כדי לשטוף את הפסולת. הגבירו בהדרגה את לחץ המים עד שהסתימה תעלם.
אם הסתימה עקשנית, ייתכן שתצטרכו לקרוא לאיש מקצוע.

הקפידו על תנועה שיטתית

המשיכו לנוע לאורך המרזב, נקו כל חלק עד שתגיעו לקצה.

שטפו את המרזבים

לאחר פינוי הפסולת, השתמשו בצינור הגינה כדי לשטוף את המרזבים ולוודא שהם נקיים מפסולת. כך תוכלו להבטיח שכל הפסולת שנותרה תצא מהמרזבים.

בדקו את המרזבים

בזמן הניקוי, בדקו את המרזבים לאיתור סימני נזק כגון, סדקים, סוגרים רופפים או חלקים נפולים. טפלו בבעיות אלו במהירות כדי לשמור על יעילות מערכת המרזבים שלכם.

כמה מילים לסיכום…

ניקוי המרזבים באמצעות הוא משימת תחזוקה חשובה, המסייעת להגן על הבית מפני נזקי מים.
נמליץ לכם ליישם את כל שכתוב במדריך זה וכך לנקות בבטחה וביעילות את המרזבים שלכם. תחזוקה שוטפת של המרזבים תבטיח זרימת מים תקינה, תמנע סתימות ותשמור על השלמות המבנית של הבית. במידה ואתם לא מרגישים בנוח לבצע את העבודה, זכרו שתמיד תוכלו לפנות לבעלי מקצוע המספקים את השירות.

 

 

תפריט נגישות