שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

איך להרחיק מכרסמים מהבית?

מגעיל לראות עכבר בבית. מבחיל לחשוב כי הוא שוהה בו זמן מה ואף כרסם פה ושם. סנונית אחת מבשרת את האביב, מכרסם אחד עלול להיות אות וסימן לבאים בעקבותיו…

רבים מאתנו שואלים עצמם בוודאי האם ניתן להתמודד עם בעיית המכרסמים בכוחות עצמנו ובאמצעים העומדים לרשותנו או שיש לקרוא לבעל מקצוע, אשר לבד מהברחת המכרסם או לכידתו יסייע לנו, בייעוץ ואף בחומרים ו/או בשיטות שונות לבצע פעולת פשוטות, עשויות לצמצם ואולי אף למנוע הופעת מכרסמים בבית. 

מלכודת עכברים היא אמצעי פשוט. יש סוגי מלכודות שונים, עשויות מחומרים שונים. רבים מכירים את מלכודות הדבק – צלוחיות קלקר דביקות, שמניחים במקומות שבהם צפויים מכרסמים לעשות דרכם בתוך הבית.

האם מכרסמים מזיקים?

 חלקם לא רק מזיקים אלא מסוכנים לבריאות, ודאי כאשר הם מותירים את הפרשותיהם. הם עלולים לגרום למחלות ולהפצתן- שלא נדע. אם, לדוגמה, עכבר כרסם מאכל מסוים שאדם נוגס ממנו לאחר שהעכבר הותיר בו את סימני הכרסום, הוא עלול ללקות במחלות מעיים שונות, ובמקרים מסוימים במחלה נגיפית קשה. חולדות, לדוגמה, עלולות לנשוך בני אדם, לרבות ואולי בעיקר כשהם ישנים ולא חשים, תחילה, כשמישהו זר זוחל על גופם.

 רעה חולה כשלעצמה מהווה מתקפת יתושים, אשר חום ולחות משמשים להם כר פורה להתרבות. גם הם, לבד מעקיצותיהם הטורדניות עלולים להפיץ מחלות. תנאי בסיסי והכרחי להתמודדות עם נגע המכרסמים ופגיעתם הרעה  הוא- שמירה על ניקיון והיגיינה, בבית ובסביבה הקרובה לו.  מה חשוב וניתן לעשות?

 דברים שחשוב וניתן לעשות

 

  1. הקפידו כל ניקיון יסודי של הבית, לרבות הזזת רהיטים. אווררו אותו. 
  2. נכשו עשבים שוטים מהגינה.
  3.  אטמו פתחים שונים, העלולים להיות שער הכניסה של מכרסמים, זוחלים ומעופפים למיניהם, לביתכם.
  4. אחסנו את האשפה הביתית בפח או במכל סגור.
  5. שמרו על מקורות מים סגורים.

 

אם, לחרדתכם, אתם מבחינים בהישנות הופעה של מכרסם כל שהוא בביתכם או, גרוע מזה,  סוגים שונים, זה הזמן- אם לא עשיתם זאת מבעוד מועד- להזמין לאלתר מדביר. אחד היתרונות של בעל מקצוע הוא ביכולתו לזהות את המקור או המקורות מהם מגיחים מכרסמים ולאטום אותם. הוא יכול להמליץ לכם על חומרי הדברה שניתן להשיג אותם במקומות שונים. חשוב ביותר לדעת להיזהר: יש חומרי הדברה מסוכנים מאוד, אשר כל חשיפה אליהם, קל וחומק מדע עמם, עלול להיות מסוכן. לכן, אם אתם רוכשים חומר הדברה כל שהוא- קראו היטב את הוראות השימוש בו והקפידו עליהן. אם אתם חוששים מהרג המכרסם, תוכלו להשתמש במלכודת עם פיתיונות ללכידתם. 

מומלץ- להסתייע בשירות מדביר מקצועי

 הדברה מונעת היא חלק בלתי נפרד מההיערכות לקראת הקיץ. תמיד טוב לקחת “מקדם ביטחון” להקדים תרופה למכה ולקבל עצות מקצועיות מושכלות ממדביר מוסמך, בעל ניסיון וכמובן- בעל רישיון. בקשו לראות את הרישיון וערכו סקר שוק על מחירים הרווחים בו. 

 

 

 

תפריט נגישות