שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

איך בוחרים סולם לעבודות בגובה?

יש לא מעט תאונות עבודה הנגרמות על ידי נפילה מגובה מסוים. מה שכן, הסיבה לנפילה לרוב קשורה לשימוש לא נכון בסולם או יותר מזה שימוש בסולם לא מתאים. על מנת שתוכלו לעבוד בצורה הנכונה והבטיחותית ביותר, אספנו עבורכם מספר טיפים. באמצעות הטיפים שלנו, תוכלו לדעת כיצד לבחור סולם מתאים לעבודות בגובה, כזה שייתן מענה לכל צרכי העבודה שלכם וכמו כן יענה על כל תנאי הבטיחות הנדרשים.

גובה מתאים

על פי תקנות הבטיחות לעבודה על סולמות, יש קביעה לפיה עבודה בסולם שגובהו מעל לשני מטר, תעשה אך ורק כאשר העובד נמצא במרחק של לא פחות ממטר מקצהו העליון של הסולם. הכוונה היא שאם אתם צריכים סולם על מנת להתקין שלטים לבניין, עליכם לקנות כזה שגובהו יהיה לפחות מטר יותר, מגובה הקצה העליון של השלט.

חומר גלם

בגדול, אין המלצה גורפת או תשובה חד משמעית לשאלה האם לקנות סולם מעץ או סולם אלומיניום. מה שכן, עליכם לקחת בחשבון מספר דברים. לעבודות חשמל למשל, ייתכן שיתאים סולם מעץ. זאת משום שהעץ הוא חומר מבודד. מעבר לכך, סולמות אלומיניום הם יותר עמידים מסולמות עץ והתחזוקה השוטפת שלהם פשוטה יותר מסולמות העץ. כמו כן, הם קלים לנשיאה בהשוואה לסולמות העץ.
בכל מקרה, גם אם בחרתם סולם עץ וגם אם בחרתם סולם אלומיניום, עליכם לבדוק בטרם השימוש בסולם שהוא תקין, שכל החיבורים והברגים בו תקינים ומהודקים וכמו כן שאין שלבים בסולם שהינם שבורים או רעועים.

דגם

קיימים כל מיני דגמים של סולמות. קיימים סולמות נפתחים שהגובה שלהם לא משתנה והשלב העליון שלהם הוא רחב. מדובר על סולמות שיש להם 4 שלבים בסך הכל. הם מתאימים לשימוש ביתי בלבד. יש גם סולמות המיועדים להשענה על הקיר, סולמות המיועדים להעמדה על משטח מאוזן וכמו כן סולמות המתאימים להעמדה על מדרגות. עליכם לבחור את הסולם המתאים לצרכים שלכם. אם מדובר על עבודה מקצועית, חשוב מאוד שהסולם גם יהיה טלסקופי. כך במידת הצורך, תוכלו להאריך את גובה הסולם. עליכם גם לזכור לעבוד לפי תקני הבטיחות. על פי התקן, אין להעמיס על הסולם יותר מ-150 קילו. במקרה והסולם אינו עומד יציב, עליכם לקרוא לעבוד נוסף שיתמוך וישמור על יציבות הסולם. כאשר אתם מטפסים בסולם, עליכם לאחוז בשתי הידיים שלכם וכך לטפס בצורה בטיחותית בשלבי הסולם.

בטיחות ואמינות

סולם טוב ואיכותי, יאפשר לכם לבצע עבודה בגובה בצורה הטובה ביותר. הקפידו לרכוש סולם מחברה מוכרת ואמינה שתספק לכם אחריות על המוצר. עליכם תמיד לזכור לעבוד על פי הוראות הבטיחות, על מנת לשמור על החיים שלכם וכמו כן על הבטיחות של עוברי האורח הנמצאים בסביבה. לפני שאתם מתחילים לעבוד עם הסולם, עליכם לבדוק שהוא תקין. כמו כן, אם אתם שולחים את העובד או העובדים שלכם לבצע עבודה בגובה, עליכם לדאוג שיעברו הכשרות והדרכות מתאימות.

 

תפריט נגישות