שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

אוטמים וצובעים: להכין את הבית לחורף

אל תחכו לרגע האחרון בכל הקשור לאיטום וצביעת הבית שלכם. עליכם לעשות בדק בית מבעוד מועד ולהכין כמו שצריך את הבית לקראת החורף. במידה ותפעלו בצורה הנכונה ותתכוננו, אתם תוכלו לחסוך אי נעימויות שעשויות לעלות כסף רב.

 

בניגוד למה שמקובל לחשוב, הכנת הבית לחורף צריכה להתבצע דווקא בעונת הסתיו. זאת משום שחלק גדול מחומרי האיטום ובכלל בכל הקשור לעבודת הכנה מקדימה, יש לעשות כמה שיותר מוקדם מאשר מאוחר מדי. כי מדובר על חומרים שצריכים להתייבש ולהיספג היטב. לכן העדיפות היא לעשות את ההכנות דווקא בסתיו לא בחורף עצמו.

 

איטום החלונות

 

כאשר מדובר על בעיות רטיבות בבית, הן לאו דווקא מהגג, אלא גם מהחלונות. ישנן נקודות בעייתיות בין משקוף החלון לקיר החיצוני. במידה ואלו לא אטומות כמו שצריך, אז תיווצר רטיבות. על כן, יש לקלף את חומר האטימה הקיים ולמרוח דבק איטום חדש.

עוד יש לוודא שפתחי הניקוז של החלונות פתוחים, כך שהגשם יוכל לחלחל מהם החוצה. אם יש לכם חלונות באיכות שאיננה טובה, סביר להניח שאין לכם פתחי ניקוז ואז תצטרכו לעשות פתחים ידניים כאלה על ידי ניקוב האלומיניום.

במידה ויש לכם חלונות הזזה, אז מומלץ לבצע בדיקה יסודית הקשורה למצב המברשות של החלונות. אם אתם רואים שהמברשות התבלו, אז תצטרכו להחליף אותן בחדשות. אם יש לכם חלונות שמותקנים על ציר, אז מומלץ שתוודאו שהגומיות לא יצאו ממקומן.

גגות רעפים

 

עליכם לוודא שאין רעפים שבורים או כאלה שזזו ממקומם. אם יש רעפים שבורים, תוכלו לרכוש רעף מאותו הסוג ולהחליף אותו. אם ראיתם שרעף מסוים זז ממקומו, אז תוכלו להחזיר אותו למקום שלו באופן עצמאי. אם יש לכם מרזבים אנכיים ואופקיים, עליכם לבצע ניקוי ידני שלהם. נסו להיעזר בסולם טלסקופי מקצועי לביצוע הפעולה. לאחר מכן, הזרימו מים דרך המרזבים וודאו שהם פתוחים ולא סתומים.

סולם טלסקופי 5 מטר



תיקוני סדקים


כדאי לבצע תיקון של סדקים המופיעים בקירות החיצוניים של הבית. אם לא תטפלו באותם סדקים, תהיה חדירת מים שבסופו של דבר תגרום להופעת כתמי רטיבות בתוך הבית וכמו כן תגרום לקילופי טיח.


צביעת הבית


ההמלצה הכי טובה היא לצבוע את הבית בעונת הסתיו. לפני הצביעה, נסו לאתר ולתקן את הפגמים שיש בקירות הפנימיים וכמו כן בקירות החיצוניים. לאחר שתיקנתם אותם, תוכלו לצבוע את הקירות. שימו לב שבחדרי האמבטיה והשירותים, יש לצבוע את הקירות בחומרים המיועדים לחדרים רטובים.

 

תפריט נגישות