שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

שיפוץ דירה – מאיפה מתחילים?

ישנן לא מעט סיבות לבצע שיפוץ בדירה. כדאי לבצע אותו אם רוצים להעלות את ערך הנכס, אם רוצים לבצע שינויים פנימיים בדירה (למשל הוספת חדר) או אפילו או רוצים לשפר את איכות החיים. מה שחשוב הוא שתדעו לאיזה תהליך אתם נכנסים, תעבדו בצורה מסודרת ותתכוננו לכך שהדברים לפעמים גם לא יזרמו בצורה הכי חלקה שאפשר ויכול להיות שיהיו לא מעט הפתעות.

 

סוגי שיפוצים

 

שיפוץ קוסמטי – אופציה יחסית זולה. מדובר על שדרוג למי שיש ברשותו תקציב מועט. את מרבית עבודת השיפוץ, תוכלו לעשות בעצמכם. לדוגמה, אם אתם מתכננים לצבוע את הדירה, כל שתצטרכו הוא להצטייד בצבע, סולם מתקפל (אותו תוכלו להעביר ממקום למקום וכמו כן איתו תוכלו להגיע בקלות לאזור התקרה או אזורים גבוהים של קירות הדירה) ורולר לצביעה. מעבר לכך, במידה ורכשתם רהיטים חדשים, זאת תהיה ההזדמנות שלכם לתלות אותם ולייפות את מראה הדירה.

 

שיפוץ חלקי – כאן כבר מדובר על שיפוץ מתקדם יותר הכולל החלפה של חדרי אמבטיה, שירותים ומטבח. מדובר על עבודת שיפוץ שתעשה אך ורק על ידי בעלי מקצוע מנוסים בתחום. בנוסף, יש כאן השקעה שיכולה בקלות להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים. על כן, מומלץ לבדוק שאתם אכן מוכנים ומסוגלים לעמוד בהוצאה הזאת.

 

שיפוץ כללי – שיפוץ זה כולל גם שבירה של קירות והוא נעשה על כל החללים בדירה. על מנת לעשות את השיפוץ, מומלץ לקחת את שירותיה של חברת שיפוצים או שירותיו של קבלן שיפוצים מומחה. בנוסף, אם אתם שוקלים לשנות את העיצוב הקיים בדירה, מומלץ גם להיעזר באנשי מקצוע מתחום עיצוב הפנים והאדריכלות. עלות של שיפוץ כזה יכולה להסתכם בכמה מאות אלפי שקלים.

 

איך לבחור את בעל המקצוע המתאים?

 

ראשית, עליכם קודם כל להגדיר את התקציב שלכם. כלומר כמה אתם מתכננים להוציא על השיפוץ. כמובן יש להוסיף גם מרווח ביטחון של 10 עד 20 אחוז, על כל מקרה ועל כל תיקון או בעיה שיתעוררו עם בעיצומו של תהליך השיפוץ. מעבר לכך, מומלץ לקחת הצעות מחיר ממספר חברות או קבלנים. כאשר בהצעות יהיה כתוב במפורט לגבי מפרט העבודה, החומרים וכמובן המחיר של כל מרכיב (כך למשל, אם אתם מחליפים את המטבח, בהצעה צריך להיות כתוב מה מחירו וכך גם לגבי חדר האמבטיה וחדרים נוספים בדירה). את התשלום תוכלו להעביר בתשלומים ולא בבת אחת את כל הסכום – כך נהוג ומקובל. תוכלו גם להתמקח, אך אל תגזימו, שכן בסופו של דבר אתם רוצים שעבודת השיפוץ תצא איכותית ומקצועית.

 

 

 

תפריט נגישות