שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

איך לעצב את עליית הגג בהצלחה?

יש לכם עליית גג ואתם לא מנצלים אותה כמו שצריך? כמה חבל. עליית גג היא חלל השייך למתחם הבית, שכדאי ורצוי להפיק ממנו את המיטב. גם אם אתם לא מתכננים שעליית הגג תשמש כחדר, אלא רק כמחסן – עדיין עם העיצוב והשדרוג הנכונים, תוכלו בהחלט להוציא את המקסימום ממנה. איך עושים זאת? המשיכו בקריאת המאמר ותוכלו לגלות בעצמכם.

 

מדרגות קבועות או סולם לעליית גג?

 

עליכם להחליט מה עדיף ונוח מבחינתכם וכמובן להתחשב בפרמטרים נוספים, כאשר החשוב בהם הוא התדירות שבה אתם עולים לעליית הגג ומה הייעוד של עליית הגג. מה הכוונה? אם עליית הגג שלכם תשמש כחדר מגורים, אז יש כבר לשקול פתרון של מדרגות קבועות. כך שמי שיגור בעליית הגג, יעלה ללא כל בעיה. אך במידה ומדובר על עליית גג, שתשמש כחדר עבודה או כמחסן, אז תוכלו בהחלט לשקול פתרון משתלם יותר והוא סולם לעליית גג. מדובר על סולם איכותי, עשוי אלומיניום, בטיחותי, אותו תוכלו לשלוף בעת הצורך (מה שגם חוסך לכם מקום, שלא כמו מדרגות קבועות).

 

ריצוף חדש

 

רצפת גג, לפחות בבתים ישנים, עשויה מחומר בשם רביץ. מדובר על חומר לא עמיד במיוחד, שדורש חיזוק (בייחוד אם אתם מתכננים להשמיש את עליית הגג למטרותיכם). שימו לב שאת רצפת הרביץ, תצטרכו לחזק עם קונסטרוקציית ברזל מיוחדת. לאחר מכן, עליה תוכלו להתקין רצפה מעץ. זו תעניק מראה טבעי וחמים ותתרום משמעותית לעיצוב עליית הגג.

 

בידוד וקירוי

 

עליית הגג היא המקום הכי חם בבית ומדוע? כי היא איננה מבודדת כמו שצריך והיא קולטת את כל החום המגיע מבחוץ או החום העולה מתוך הבית. על כן, יש להשתמש בחומר מבודד, אותו שמים בין הרעפים לגג וכמו כן, יש לחפות את תקרת חלל עליית הגג על ידי גבס או עץ. אם תבחרו בחיפוי מעץ, תוכלו לקבל מראה אותנטי וכפרי. אם אתם מתחברים לסגנון העיצוב הזה, השאירו את קורות העץ חשופות.

 

צביעת חלל עליית הגג ופתרונות אחסון

 

אל תוותרו על צביעה, שכן צבע מעניק אווירה נעימה לכל חלל. בחרו בצבעים בהירים, שיצרו חלל פתוח ומרווח. נצלו כל אזור שיש לכם בעליית הגג, גם אם מדובר על אזור נמוך או שקשה להגיע אליו. השתמשו באזורים הללו כמקומות אחסון.

 

תפריט נגישות