שירות לקוחות
11 Netivot Street, Herzliya 03-6161026 09-8348646

המדריך לגיהוץ נכון

מלאכת הגיהוץ היא אחת מבין המלאכות השנואות על רוב בני האדם (גברים ונשים) ומדוע? כי צריך לעמוד עמידה ממושכת מול קרש הגיהוץ עם מגהץ קיטור או אדים. העמידה הזאת מעייפת ולא נוחה. בודדים הם בני האדם שאוהבים לגהץ. מה שכן, מדובר על משימה שאנחנו לא יכולים להתחמק ממנה כי אחרת נלך עם בגדים מקומטים. אז איך אפשר בכל זאת להתמודד איתה בהצלחה?
קבצנו לכם מספר טיפים שימושיים בנושא.

 

קיטור או אדים?

 

העדיפו מגהץ קיטור. בזכות עוצמת האדים, סיבי הבד מתרככים וכך יותר קל לגהץ את הבגדים על הקרש. אם כבר מגהץ קיטור, רכשו לעצמכם עמדת גיהוץ. העמדה כוללת מגהץ קיטור עם קרש נשלף. תוכלו לבחור האם לגהץ בצורה אופקית (על הקרש עצמו) או אנכית (זווית של 90 מעלות באוויר).

 

טמפרטורה

 

מאוד חשוב להקפיד על הטמפרטורה. זו צריכה להיות מכוונת בהתאם לסוג הסיב והטקסטיל. כך כאשר מגהצים בגדים העשויים מפשתן וכותנה, יש לכוון לטמפרטורה גבוהה ואילו בגדים העשויים מצמר, משי ובדים סינתטיים, יש לגהץ בטמפרטורה נמוכה.

 

הבגד עצמו

 

נסו לגהץ את הבגד, כאשר הוא הפוך. כך תוכלו להימנע מכתמי חום שהמגהץ עשוי להשאיר. מעבר לכך, פרשו את הבגד, כך שיהיה מתוח על קרש הגיהוץ.

 

גיהוץ מכנסיים מחויטים

 

קיימות 2 שיטות מוצלחות לגיהוץ. אחת מהן היא ללא קו אמצע ואז כל שיש לעשות הוא לקפל את המכנסיים לשניים ולגהץ. השיטה השנייה מדגישה את קו האמצע ואז כל שתצטרכו לעשות הוא לחבר בין התפר הפנימי והחיצוני ולגהץ.

 

גיהוץ בגדים מיוחדים

 

אם מדובר על גיהוץ שמלות העשויות ממשי או שמלות ערב להן נדרש גיהוץ מקצועי, יש לשלוח אותן לבעל מקצוע או להשתמש בסטימר מקצועי.

 

בחירת המגהץ

 

לפני רכישת המגהץ, בדקו את המפרט הטכני שלו. במפרט מצוינים נתונים חשובים כמו עוצמת האדים, גודל מיכל המים, טכנולוגיית המגהץ – גיהוץ על קולב באוויר או על קרש גיהוץ וכו’. בנוסף, בדקו גם שאתם מקבלים אחריות על המגהץ. זו צריכה להיות אחריות של שנה אחת לפחות. רכשו את המגהץ ממקום עליו יש המלצות טובות וכמו כן התייעצו עם הנציגים בחנות לגבי המגהץ הנבחר – אדים או קיטור.

mmexport1510137042965c700x420

תפריט נגישות